יוצא לי לדבר לא פעם עם אנשים ברחוב שפונים אליי בנוגע לשוק ההון.

'אה, אתה זה עינב מאתר ישראל בורסה? ראיתי אותך בטלוויזיה, שוק ההון ממש מעניין אותי אבל זה הימורים, ואני להימורים לא נכנס'.

משפט כזה אני שומע לא מעט בכל מיני סגנונות כמעט מידי יום.

אז השאלה האם הם צודקים? האם שוק ההון זה הימור אחד גדול, והוא השקעה לגיטימית כמו השקעה בנדל"ן ועסקים.

אני טוען שמדובר בהשקעה ,שהיא מעבר ללגיטימית,אבל בתנאים מסויימים.

אבל קודם כל חייבים להבין: אין לנו השפעה על שערי המניות-זה לא שאני יודעים מה מנייה תעשה מחר או מחרתיים. כלומר- לפי הרעיון הזה שוק ההון הוא הימור.

השקעה בשוק ההון היא לא הימור

אז מדוע אני טוען שלא מדובר בהימור?

1.אסטרטגיית מסחר- אם יש לי אסטרטגיית מסחר שאני יודע במדויק איפה כדאי להשקיע בבורסה, בכל זמן נתון, מתי אני נכנס ומתי אני יוצא מניירות, בחירת מניות לפי ערכים כלכליים נכונים-אותו "הימור" מצטמצם משמעותית, ומאד יכול להיות שאם השיטה היא טובה אזי מדובר בהשקעה הטובה ביותר שתוכלו לעשות.

2. תמהיל תיק – מישהו חכם אמר פעם- "אל תשים את כל הביצים בסל אחד". כלומר- חלק את השקעותיך.
אם אני עובד נכון, מחלק להרבה אופציות השקעה, ביניהם אגחים,מניות,תעודות,סחורות וגם יודע לגדר את ההשקעה עם אופציות- "ההימור" מצטמצם עוד יותר.אני בונה אסטרטגיה, תיק חלומי, שבו אני יודע בכל זמן נתון לאן פניי מועדות.

נכון, להשקיע בשוק ההון בלי להפסיד זה לא דבר ריאלי. אבל אני לא מכוון להרוויח ב100% הצלחה, כי אין דבר כזה. מספיק שאצליח ב80% ומעלה ואת שלי עשיתי.

3. חבירה לקאוצ'ר שוק ההון- בכל חודש אני באופן אישי נפגש עם ארבעה ענקי השקעות. יש לנו פורום משותף שבו אנו דנים במגוון השקעות ונותנים כיוון וכוח אחד לשני.
מדובר ביתרון חשוב מאד, חיבור לכמה אנשים או לאדם אחד שהמומחיות שלו זה העיסוק בשוק ההון נותנת יתרון חשוב להצלחה אמיתית בשוק ההון ולאורך זמן.

כשהתחלתי, היה לי קאוצ'ר כזה, שנתן לי יד וכיוון אותי. כיום, אני משמש כקואצ'ר למשקיעים רבים, שרוצים להיות תותחי על בשוק ההון.

במסגרת סדרת לימודי שוק ההון ,שאני מעביר בשיעור פרטי של אחד על אחד, אני מלווה את התלמיד למשך שנה שלמה. ליווי ששווה זהב בעולם המבולבל של ימינו.

רבים מתלמידי עוסקים כיום בשוק ההון כעבודה צדדית או עיקרית ואתם מוזמנים להיות חלק מצוות איכותי ,שלמד אצלי את רזי המקצוע בזול, ביעילות ובגיוון רב.

לפרטים: 050-7560-642

עינב כהן