שלום לכולם,

מעניין לראות איך מנייה מגיבה כאשר היא מודיעה שהחלה מכירות, הגם אם הן קטנות והגם אם אין רווח בשורה התחתונה.

ניקח את רדהיל כדוגמא,שעלתה בתגובה לדו"ח ב12%.

רדהיל הציגה היום דוח והראתה שתי נקודות מעניינות שכדאי לשים אליהן לב:

  1. הכנסות ראשונות של כ- 0.5 מיליון דולר נטו בתקופה שבין 12 ל – 30 ביוני 2017, זאת לאחר התחלת פעילות המסחור בארה"ב באמצעות צוות המכירות של רדהיל הממוקד בתחום מחלות דרכי העיכול ומקדם שני מוצרים בתחום זה, Donnatal® ו- EnteraGam.
  2. התחלת ניסוי שלב III מאשר (confirmatory) עם TALICIA™ (RHB-105) לטיפול בזיהום חיידק ה- pylori.
  3. רדהיל שומרת של מאזן נטול חוב עם יתרת מזומנים של 51 מיליון דולר בסוף הרבעון השני לשנת 2017.

כלומר: רדהיל ,בפעם הראשונה בהיסטוריה שלה החלה למכור,כאשר בנוסף לזה היא יושבת על מזומן אדיר לחברה בסדר גודל כמו שלה על סך 181 מיליון ש"ח (שווי החברה כיום 640 מיליון ש"ח).

אני חושב, שהסיפור הגדול של רדהיל זה לא הקו שהם פתחו על 2 המוצרים שהם קנו, הם מתכננים להכניס על אותו קו את המוצרים שהם פיתחו, שבראשם כנראה הפלורי.

עכשיו, מה יהיה עם התרופה לקרוהן שהם מפתחים? אף אחד לא יודע…הם הודיעו שבאוגוסט-ספטמבר יהיו תוצאות, וכבר דיווחנו, כי הסיכוי להצלחה מלאה נמוך, אבל יחד עם זאת הסיכוי לאפשרות להמשך ניסויים-גבוה וזאת על פי היסטוריה של חברת ביוטק שמחכה עד לרגע האחרון ממש לתוצאות של פאזה 3 עם הFDA.

בכל אופן, התוצאות של הקרוהן ישחררו הרבה לחץ אצל משקיעים.הם ידעו איפה הם עומדים וגם החברה תדע במה להתמקד. ההוצאות על הניסוי הזה יירדו משמעותית וסבירשנראה רכישות חדשות של תרופות ב180 מיליון ש"ח,תרופות המתמחות במחלות עיכול.

אני גם לא יכול להתעלם מהעובדה, שרדהיל נחשבת לחברה מעניינת מאד להשתלטות ע"י חברת תרופות אפילו בסדר גודל בינוני. מדובר במקרה קלאסי שחברות אוהבות- הסכמי מסחור, הצלחה בניסויים מתקדמים וקו מוצרים פעיל.

ואתם יודעים מה?אני לא אתפלא, אם לשם רדהיל מכוונת- לאקזיט עפ"י הספר.

עכשיו, מה התוכנית להמשך 2017:

1.כפי שאמרתי למעלה,ניתוח שני של ועדת נתונים ובטיחות בלתי-תלויה בניסוי שלב III עםRHB-104  לטיפול במחלת , אשר יכלול ניתוח ביניים של נתוני יעילות, כמו גם הערכה של האפשרות לעצירה מוקדמת של הניסוי במקרה של הצגת יעילות במובהקות גבוהה ביותר. רדהיל מצפה להודיע על המלצת הועדה עד תחילת אוגוסט 2017

2.תוצאות ראשוניות בניסוי שלב II עם BEKINDA® במינון 12 מ"ג לטיפול ב- IBS-D, צפויות בספטמבר 2017

3.פגישה מסוג Type B עם ה- FDA בנוגע לניסוי שלב III שהסתיים בהצלחה עם BEKINDA® במינון 24 מ"ג לטיפול בגסטרואנטריטיס, צפויה עד לאוקטובר 2017

4.התחלה של מספר ניסויים קליניים שלב Ib ושלב II עם YELIVA® עבור סרטן דרכי המרה, הגנה מפני קרינה בחולי סרטן עם גידולי ראש-צוואר וקוליטיס כיבית, ועם MESUPRON לסרטן הלבלב

5.הגשה מחדש של הבקשה לאישור שיווק בארה"ב עבור RIZAPORT® צפויה באוקטובר 2017.

כאמור, החברה פעילה מאד ובשלב מעניין מאד.

אני לא יכול להתעלם מהעובדה שההתנהלות שלהם מזכירה לי את גיליד בתחילת דרכה….

האם הם יוכלו להיות חברה בסדר גודל בינלאומי?אני לא יודע, אבל עד עכשיו הם לא אכזבו פעם אחת למרות שהתנהגות המנייה מאד מאד מאכזבת.