הי לכולם,

הודעה דרמטית הוציאה אמתמול חברת מדיקל על מיזוג לחברת הקנביס פארמוקן.

מה ההבדל בינה ובין אינטרקיור והאם אפשר לחשב את השווי?

אז בואו נתחיל שלב שלב.

1.לפני חצי שנה טענתי, שכדאי לשים לב לשלד בורסאי של מדיקל.

מדובר בחברה שהיתה בעבר מכשור רפואי ונמכרה, כאשר מלבד המזומן בקופתה על סך 12 מיליון ש"ח לא היה דבר.

מי שהשתלט על השלד היו המוסדיים ווליו בייס וסייבל השקעות שקנו את המנייה לפי שער 440.

ההערכה שלי הייתה ,שהשניים, שיושבים על הון רב, לא באו לשלד "בשביל היופי", אלא להכניס בו תוכן מהותי. הערכתי שזה יהיה בתחום הקנביס או הנדל"ן, דווקא בשל ההון ששכב בקופה והעסקים שהם מסקרים באופן שוטף.

אפשר לקרא את הכתבה על מדיקל כאן

2.אתמול, החברה הוציאה את ההודעה המיוחלת ומנייתה עלתה ב30% לאחר שיומיים לפני עלתה ב40% ביום ללא שום ידיעה מוקדמת וכעת היא נסחרת לפי שער 1302. כלומר המוסדים כבר בתשואה של 190%.

פארמוקן תמוזג לשלד של מדיקל

3.מה היתה ההודעה היום:

החברה הודיעה שחברת הקנביס פארמוקן תמוזג לשלד של מדיקל.

פארמוקן פועלת בשוק מוצרי הקנאביס הרפואי בישראל כעשור, והיא אחת משמונה השחקניות בישראל המוכרות קנאביס רפואי למטופלים. החברה מגדלת ומשווקת מגוון זנים של צמח הקנאביס, מפתחת זנים ייחודיים, פועלת בתחום מיצוי שמנים מצמח הקנאביס וייצור חיצוני של מוצרים גמורים בהתאם לתקני ה-GMP. כמו כן, היא בעלת ידע בייצור עצמי של שמנים ושמן חצי מוצק.

החברה פירסמה את נתוניה הכספיים, שלפיהם רשמה בשנים האחרונות צמיחה נאה בהכנסות וברווחים. כיום היא מחזיקה בנתח שוק של כ-14%, כלומר מתן שירות שוטף לכ-4,500 מטופלים.

הכנסותיה צמחו מכ-9 מיליון שקל ב-2016 ל-14 מיליון שקל השנה, והרווח הנקי הוכפל מכ-1.6 מיליון שקל ב-2016 ל-3.2 מיליון שקל השנה. ההון העצמי גדל מ-2.5 מיליון שקל ל-7 מיליון שקל.

4.עכשיו מה ההסכם בינה לבין מדיקל-

השלד הבורסאי מדיקל ירכוש 100% מהון המניות של פארמוקן, כנגד הקצאת 72.24% מהונה של מדיקל.כלומר- מדיקל תחזיק 28% מחברה.

כלומר, על מנת לתת שווי לחברה, צריך לראות איפה עומדות החברות האחרות ביחס אליה ולנסות לתת שווי מוערך אליה המנייה יכולה להיצמד עם בסופו של דבר תסגר העסקה מעבר לזכרון הדברים.

קנדוק מול פארמוקן-ראש בראש

5.בכל אופן, לפני שננסה להעריך שווי, בואו ננסה טיפה להעריך את החברה.

מדובר כיום בחברה השלישית בגודלה בישראל המספקת קנביס לחולים.

לפניה עומדת ראשונה חברת "תיקון עולם" , שטרם הונפקה ומעניין לאן תלך…אחריה חברת "בטר",שנרכשה בשבוע שעבר ע"י השלד הבורסאי "וויטסמוק" ,שלה הוקצו 20% מהמניות (נסחרת כרגע לפי שווי שוק של 27 מיליון ש"ח).

ואחריה חברת פארמוקן שהיא כאמור מקצה 28% מסך המניות.

6.בואו ננסה להשוות בין אינטרקיור שמחזיקה בחברת קנדוק, לבין מדיקל שעשויה לסגור עסקה עם פארמוקן.

אינטרקיור מחזיקה 100% ממניות החברה, ונסחרת לפי שווי שוק של 437 מיליון ש"ח. היא החברה השביעית בגודלה מבין המגדלים לעומת פארמוקן שהנה השלישית.

בנוסף לקנדוק, מחזיקה אינטרקיור כ- 17.25% בריגנרה, העוסקת במחקר ופיתוח שיטות טיפול חדשניות והנמצאת בניסוי שלב 3 במחלת עיניים וניסוי שלב 2 באלצהיימר ומחזיקה כ-9.3% בנובלוס המפתחת טכנולוגיה חדשנית המיועדת לשפר באופן משמעותי את תוצאות הטיפול בחולי סרטן, מסוגים שונים, תוך שימוש בתרופות ביולוגיות ממוקדות.

יחד עם זאת, לפני חודשיים, השלימה גיוס פרטי ענק של מעל 12 מיליון דולר (כ-45 מיליון שקל), בפרמיה של כ-37% על מחיר השוק.

אבל מבחינה עסקית נכון לכרגע המצב פחות טוב.

במחצית הראשונה של 2018 השיגה קנדוק הכנסות של 3.2 מיליון שקל בלבד והיא כרגע חברה מפסידה בשורה התחתונה.

המשקיעים כנראה מאד בונים על היו"ר אהוד ברק, שיפתח לחברה שווקים בינלאומיים.

עכשיו מה הסיפור של פארמוקן שהכניסה מדיקל.

אז מדובר כאמור בחברה רווחית גם בשורה התחתונה.השנה היא צפויה לרשום הכנסות של כ14 מיליון ש"ח (366% יותר מאינטרקיור),ולהיות עם רווח נקי של 3.2 מיליון ש"ח.

כלומר מדובר על חברה שכרגע נמצאת בסדר גודל אחר לחלוטין.

איפה נמצא העתיד שלה?בכמה מישורים.

א.יש לה את החווה לשימוש שוטף ליד נצרת והיא מוכרת לחולים בישראל וכאמור התקווה היא שהייצוא יאושר בסופו של דבר והחברה תרוויח מזה.

ב.יש לה שת"פ עם חברה אוסטרלית שלה 50% מהמיזם כאשר היא מעבירה ידע, ללא השקעה של כסף,על מנת לייצר מוצרי קנביס באופסרליה וליצאם לארופה ולמזרח הרחוק.

כמו כן, בכוונת החברות לבצע במשותף ניסויים קליניים באוסטרליה, עם כוונה שאולי להנפיק בעתיד במשותף בבורסה האוסטרלית, מה שגם יעזור להציף ערך לחברה.

ג. החברה גם שותפה במיזמים בקמבודיה ויוון תמורת ידע ללא השקעת הון.

ד.החברה פועלת לפיתוח חומרי הדברה לגידול קנביס.

ה.כמו כן, החברה פיתחה מוצרי קנביס ייחודיים למחלות עור ולתחום הקוסמטיקה.

ועשיו השאלה הקשה, כמה שווה פארמוקן של מדיקל לעומת קנדוק של אינטרקיור.

השוק מתמחר את אינטרקיור המפסידה בשווי של 437 מיליון ש"ח, אך עם 45 מיליון ש"ח בקופה.

השווי כיום של מדיקל עומד על 34 מיליון ש"ח אחרי הדילול, מה שנותן שווי לחברה כולה של כ245 מיליון ש"ח. כלומר כמעט חצי מהשווי של אינטרקיור.

האם ריאלי שהמרחק יהיה כה גבוה? קשה להאמין. כנראה שנכון לכרגע או שהשווי של אינטרקיור גבוה, או שהשווי של מדיקל נמוך, או שהאמת נמצאת באמצע.

בכל אופן, עולם הקנביס מתאפיין בימים אלה בתנדותיות רבה. מי שמאמין בתחום,צריך ללמוד אותו לעומק ולשקול באיזה חברות הסיכוי הטוב ביותר להצליח בראייה ארוכת טווח.