הי ח'ברה,

זו סקירה שאני רוצה זמן רב לכתוב, אני רוצה לעשות פעם אחת ולתמיד סדר בכל מה שקשור ב-מניות שקשורות במים.

תראו, חלק מהעבודה שלנו ,זה לחפש איפה יש צורך שהולך ועולה ולזהות את החברות שנותנות לזה את הפתרונות.

אנחנו יותר נחשפים לסלוגן "ישראל מתייבשת", או רואים שבאיראן יש בצורת רצינית, אבל המצב בעולם כולו הולך ונהיה גרוע מיום ליום ולא בטוח שאנחנו פה, שעסוקים מאד בעצמנו ובצרות שלנו מבינים את זה כל כך.

אז שתדעו- הביקוש למים הולך ועולה במהירות.במסמך שהוציא האו"מ נחשף כי עד שנת 2025, 1.8 מיליארד בני אדם יחיו במדינות או באזורים עם מחסור מוחלט במים, ושני שלישים מאוכלוסיית העולם עלולים להיות תחת שטפונות של מים.

כן, ברדק רציני.

ענף החקלאות- 70% מהביקוש למים

בואו ניגע בקטע החקלאי, מבדיקות של צריכה לשימוש תעשייתי וחקלאי, הביקוש העולמי לשירותי מים וספציפית למים צפוי לעלות על ההיצע הנוכחי.

המכון לחקר מדיניות המזון הבין-לאומית מסביר כי קיים פער של 40% בין הביקוש להיצע הקיים כרגע לאספקת מים במהלך 15 השנים הקרובות.

ענף החקלאות הוא הגורם המשתמש הגדול ביותר במים-70%.

וצריך להבין עוד עניין,למרות שאגמים, ימים ואוקיינוסים הנם כ- 71% מכדור הארץ, רק חלק קטן של המים בעולם הוא נקי מספיק כדי לשתות או להשתמש בתעשייה. ואפילו מקורות קבועים של מי שתייה הפכו להיות בעייתיים, בשל אצות רעילות, כך שהפורום הכלכלי העולמי הגיע למסקנה כי מחסור במים הוא אחד הסיכונים הגלובליים המובילים בעולם נכון להיום.

היום למשל פורסם בארץ, שמשרדי האוצר והחקלאות סיכמו על תקציב בגובה 30 מיליון שקל לתמיכה בחקלאים, שיוותרו מרצונם על חלק ממכסת המים שלהם. במשרדי הממשלה אמרו כי ההנחה היא שהחקלאים הנזקקים פחות למים, יסכימו לוותר לטובת חלוקה מחדש לאלו הזקוקים לתוספות מים. בהודעת שני המשרדים נכתב כי ההקצאה תעשה בהליך מכרזי שיבטיח חסכון יעיל ומקסימלי במים.

בקיצר, הבנתם את הראש,עכשיו בואו נדבר נטו על החברות שעוסקות בזה.

אז יש הרבה, משום שעולם המים הוא עולם שלם של התפלה וטכנולגיות וסינון ועוד…אנסה להביא פה כמה דוגמאות שיעשו לכם סדר בראש,כאשר גם בהמשך נסקר את התחום הזה ונרחיב בו דעת.

1.חברת MWA

חברה מייצרת ומשווקת מוצרים ושירותים לשימוש בהולכה, הפצה ומדידה של מים בארצות הברית, קנדה ובעולם.

שווי- 1.9 מיליארד דולר.

מכפיל עתידי 18

2.חברת RXN

חברה המתמחה באביזרים לשינוע מים.

שווי 3.12 מיליארד דולר.

מכפיל עתידי 12.

3.חברת XYL

החברה מתמחה בציוד להובלה ובדיקת מים ב150 מדינות.

שווי- 13.6 מיליארד דולר.

מכפיל עתידי 22.

4.חברת AWK

חברה רצינית מאד מספקת שירותי מים ושפכים בארצות הברית ובקנדה. היא מציעה שירותי מים ושפכים לכ -1,600 קהילות ב -16 מדינות. החברה מפעילה כ -72 מפעלי טיהור מים, 527 מפעלי מי תהום ועוד…

שווי 16 מיליארד דולר.

מכפיל עתידי 24.

5.חברת ECL

חברה המספקת חומרים לניקוי המים.

שווי חברה 43 מיליארד דולר.

מכפיל עתידי 24.

6.חברת AQUA

מספקת מגוון של מערכות וטכנולוגיות לטיפול במים ובשפכים, ופתרונות ושירותי אספקת מים וניידים.

שווי שוק-2.26 מיליארד דולר.

מכפיל עתידי 22.

אז אלה דוגמאות של חברות שעוסקות ב"מסביב" של כל הטכנולוגיה הקשורה במים, אבל מי שלא רוצה להיחשף ישירות ,ישנן תעודות הסל של התחום.

ואלה התעודות המובילות מבחינת מחזורי מסחר:

PHO

CGW

FIW