הי לכולם,

את חברת ראדא סיקרתי בעבר בהרחבה, וכדאי לראות מה היה עם הדוחות שלהם היום.

אבל לפני זה, הקדמה-

חברת ראדא עוסקת בפיתוח, ייצור ומכירת מערכות וציוד בקרה לתעשיית החלל-אוויר וביטחון.

קו המוצרים כולל מערכות אימון ותרגול, פתרונות תחזוקה וניהול צריכת דלק, מערכות ניהול ובקרת מידע, מערכות בקרה ושליטה למזל"טים וכן מערכות בדיקה ואבחון אוטומטיות לכלי תעופה.

בנוסף, מספקת החברה שירותי ייצור בהזמנה עבור גופי צבא וביטחון וחברות מסחריות בארה"ב וישראל וכן מערכות בדיקה ותיקונים אוטומטיות לכלי תעופה, באמצעות חברת בת סינית (CACS).

מכ"מ -הסיפור הגדול

הסיפור הגדול של החברה לעתיד אלה מערכות המכ"מ:

מכ"מ הנו,מערכת אלקטרונית לגילוי מיקום (איכון) של עצמים כגון מטוסים או ספינות, וכן למיפוי והשגת מידע על שטח או נפח.

בשנים האחרונות, ראדא, בנתה את עצמה על מערכות המכ"מים הטקטיים מבוססי התוכנה שלהם.

בשנים האחרונות, תוך הרחבת תקציב הביטחון של ארה"ב, יש ביקוש חזק למכמים של ראדא. האמריקאים מאד אוהבים את המוצר.

עכשיו, מה הראה הדו"ח היום:

תחזית חזקה

ההכנסות הסתכמו ברבעון השלישי של 2017 ב-7.1 מיליון דולר, גידול של 112% בהשוואה להכנסות של 3.3 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2016.

הרווח הגולמי הסתכם ברבעון השלישי של 2017 ב-2.8 מיליון דולר (39.0% מההכנסות), בהשוואה לרווח גולמי של 0.4 מיליון דולר (12.5% מההכנסות) ברבעון השלישי של 2016.

הרווח התפעולי הסתכם ברבעון השלישי של 2017 ב-1.0 מיליון דולר (רווח תפעולי של 14.4%) בהשוואה להפסד תפעולי של 0.9 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2016.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של ראדא ברבעון השלישי של 2017 היה 0.8 מיליון דולר, בהשוואה להפסד נקי של 1.0 מיליון דולר או 0.06 דולר הפסד למניה ברבעון השלישי של 2016.

החברה בעצם עשתה בפעם הראשונה את הסיבוב מהפסד לרווח בשורה התחתונה.

בנוסף, החברה העלתה את תחזית ההכנסות השנתית שלהם לשנת 2017 ל-26 מיליון דולר, לעומת 25 מיליון דולר בתחזית הקודמת. התחזית החדשה מייצגת גידול שנתי של מעל ל-100% ביחס להכנסות אשתקד.

כלומר, אם ננסה לעשות חישוב כללי כזה ביחס של מכירות מול רווח, החברה עשויה להגיע לרווח נקי שנתי של כ-4 מיליון דולר ברמה שנתית ל2018, עם צמיחה במכירות של 100% לעומת שנה שעברה.

השווי של החברה כיום עומד על 98 מיליון דולר.

מכפיל מכירות שנה קדימה יעמוד על סביבות 3.3, ומכפיל רווח יעמוד על 25.

מדובר כרגע במספר קרוב מאד לממוצעים בענף כולו.

עכשיו השאלה היא האם ראדא תפתיע עם חוזים חדשים ומשמעותיים שעשויים לעלות עוד יותר את הרווחיות ולהביא אותה למכפילים נמוכים מהענף.

כזכור, כשכתבתי עליה בזמנו היא היתה בשווי 60 מיליון דולר. מאז קפצה ב40%. מפה חובת ההוכחה היא עליה לתת פוש מעבר לנקודה הנוכחית.