אהלן חברים,

בואו נתעכב היום על 2 הנפקות מעניינות שקרו לאחרונה.

חברת OPTINOSE  (סמבול OPTN)

אתר החברה- http://www.optinose.com/

שער מינימלי בהנפקה- 16 דולר.

שווי שוק-120 מיליון דולר.

סיפור החברה:

מדובר בחברה המספקת מוצרים נגד אלרגיות לאף אוזן גרון.

המוצר המוביל שלהם הנו מוצר לטיפול בפוליפים באף.שב-18.10.17 ה-FDA  אישר להם לשווק את המוצר בחולים מעל גיל 18.

החברה מתכננת להתחיל למכור את המוצר ברבעון השני של 2018.

למה החברה הזו מעניינת? כי זה מונע טיפול כירורגי.

אם לומר את האמת, אני סובל מהבעיה הזו וכולם שולחים אותי לעשות ניתוח. התרופה הזו יכולה לשחק קלף לי ולעוד מיליונים בעולם.

אלה הפרטים שיש לי עליהם עד עכשיו, כמובן שארחיב בהמשך שיהיו.

ובואו נכיר עוד אחת מעניינת שהונפקה בחודש שעבר-

חברת BEST Inc (סמבול-BSTI)

מדובר בחברה סינית,שעליבאבא מחזיקה בה 23% מהמניות.

מדובר בחברה המספקת פלטפורמה רב כיוונים של לוגיסטיקה המשרתת את המוכרים מול לקוחות הקצה מסביב לאוקיינוס.

הפלטפורמה הרב-צדדית שלהם משלבת טכנולוגיה, לוגיסטיקה,שירותי שרשרת אספקה, שירותי מייל ושירותי ערך מוסף.

החברה הזו, משקיעה רבות כיום בבינה מלאכותית שכנראה יהיה הדבר הגדול הבא בעולם המכירות של המחר.

רשת המשלוח שלהם מכסה ב96% את סין כולה. לא פשוט…

למה זה בוננזה לאתרי מכירות?כי הם לא צריכים לטפל בכל ענייני המשלוח וכ"ו…החברה הזו מטפלת להם יופי יופי וחוסכת מהם כאבי ראש.

בנוסף העבודה איתם מאד נוחה מכמה סיבות-

1.יש להם מגוון רחב של אפליקציות שמקלות על העבודה, כגון מערכת ניהול מחסן, מערכת ניהול תחבורה, מערכת ניהול הזמנות, מערכת לתכנון משאבי ארגון, או בילינג ו- תשלום תשלומים, מעקב אחר נתוני הצרכנים וניתוחם, ועוד..

2.הם מסייעים ללקוחות בבחירת מיקומי מחסנים אופטימליים וחיזוי דרישות המלאי באמצעות מנוע אופטימיזציה ייחודי שלהם.

מה הם מכינים כרגע:

א.בונים טכנולוגיית רובוטיקה לאוטומציה של המחסן.

ב.מייעלים את תכנון רשת ההפצה שלהם באמצעות למידה אלגוריתמית שיאפשרו להפחית באופן משמעותי את עלויות התחבורה בתוך העיר ולשפר את שיעורי המסירה.

ג.הם פיתחו את ה- Smart Point, המספקת פתרון אלקטרוני מלא למשלוחי ספקים ולמשלוחים בודדים, תוך שיפור יעיל של חוויית הלקוח. מה שמקל את החברות הגדולות במשלוח וגם על הצרכן.

שווי החברה עומד היום על 4 מיליארד דולר.פחות או יותר בשווי ההנפקה.

החברה מוכרת ב2 מיליארד דולר בשנה (מכפיל 2 על המכירות), אך מפסידה נכון לכרגע בשורה התחתונה 200 מיליון דולר בשנה בשל המו"פ שהם עושים.

השאלה שאנו צריכים לשאול היא לאן העולם הולך,האם לחברות מהסוג הזה יש מקום חשוב בעולם של המחר…

ללימודי שוק ההון איתי- אתם מוזמנים!

050-7560-642

עינב