שלום חברים,

חברת סלקט ביו, הוציאה היום הודעה שהקפיצה את הנייר ב10%.

מה היה הסיפור?

החברה הודיעה היום כי רשות המזון והתרופות האמריקנית, העניקה מעמד של 'תרופת יתום' לטכנולוגיית בידוד התאים אותה פיתחה החברה, לטיפול במחלת השתל נגד המאכסן (GvHD) בקרב חולים שעברו השתלת מח עצם.

מה זה תרופת יתום?

מדובר על מסלול ייעודי של ה- FDA המספק תמריצים לחברות לפיתוח תרופות ופתרונות למחלות נדירות המשפיעות על נתח אוכלוסייה שלא עולה על 200,000 אנשים בארה"ב.

התמריצים יכולים לכלול החזרי מס על הוצאות הניסוי הקליני, פטור מתשלום עמלת ה- FDA, סיוע של ה- FDA בתכנון הניסוי הקליני וכן בלעדיות על שיווק התרופה בשווקים מסוימים ל- 7 שנים.

האם ההודעה הזו משמעותית?

לחברות בסדר גודל של סלקט (שווי שוק של 50 מיליון דולר), מדובר בהחלט בהודעה מהותית, אך יחד עם זאת- אינה דרמטית.

הסיפור הזה קודם כל חושף בפני משקיעים אמריקאיים את החברה, שכן הFDA מביע בעצם אינטרס אמיתי להצלחת החברה, ובכך עשוי בדרך עקיפה להשפיע על גורלה.

בנוסף, בלעדיות השיווק על התרופה ל7 שנים שניתנת ע"י הFDA  עשויה להפוך את החברה לשחקן מפתח עולמי, וכן להוות יעד אמיתי ומשמעותי לרכישה ע"י חברת ענק.

למה בכל זאת, לא מדובר בהודעה דרמטית? כי בסופו של דבר, התמריצים ניתנים על טכנולוגיה, שהטיפול הספציפי במחלות הנ"ל אינו משמעותי, ככה שזה לא יתורגם לשורת הרווח של החברה בשורה התחתונה.

הסיפור הגדול פה הוא החשיפה והרחבת היכולת לגייס משקיעים גדולים ושיתופי פעולה עם חברות גדולות.

בשורה התחתונה- כאשר חברה מדווחת על קבלת תרופת יתום,מדובר בהחלט בהודעה מעודדת מאד, אבל לא כזו שמשנה מציאות לחברה או שמעלה אותה לדרג אחר.

אם הבורסה תמיד עניינה אתכם,ואתם רוצים ללמוד אותה באופן מקצועני, אני מזמין אתכם להיפגש איתי לקורס אישי באחד על אחד שיעשה אתכם מומחי השקעות לא פחות מהגדולים בתחום.

לפרטים:

050-7560-642