אהלן ח’ברה,

אחת החוכמות הגדולות בשוק ההון הוא לזהות את החברות הקטנות בסקטור לוהט, שיש להן סיכוי להיות “הנסיכה הבאה” של הסקטור.

זו לא עבודה קלה בכלל,צריך להיות “רב אמן” בשוק ההון, ולדעת להגיע לחברות האלה ולחקור אותן לעומק.

על אחת מהן אני אדבר היום, כאשר בלימודי שוק ההון בשיעור פרטי יחד איתי, נלמד כמה שיטות איך להגיע בדיוק לחברות מהסוג הזה..

אז בואו נתחיל,

הכירו את חברת ZIXI

אני שמח להציג היום את אחת מהחברות המעניינות ביותר של השנה מבחינתי- Zix Corporation (סימבול ZIXI).

במה החברה עוסקת:

החברה מספקת שירותי הצפנת דואר אלקטרוני בצורה סופר מאובטחת לתוכן רגיש.

כמו כן, היא מספקת דוא”ל, שהחומרים שנשלחים אליו אינם נשמרים על המחשב או הסלולארי ובכך הוא לא חשוף לגניבה.

אני לא חושב שיש צורך לפרט כמה התחום הזה קיבל “בוסט” רציני לאור המתקפות האחרונות…מה דעתי על כל התחום הזה זה גם ידוע (IDN כדוגמא..).

שווי החברה- 333 מיליון דולר (ביום רביעי צפויה להגיש דו”ח).

הדוחות האחרונים

בדו”ח האחרון של החברה לרבעון הראשון של 2017,

ההכנסות עלו ב -11% לשיא של 15.9 מיליון דולר.

הרווח הנקי גדל ב -13% ל -1.8 מיליון דולר.

ה – EBITDA גדל ב – 9% והסתכם ב 4.5 – מיליון דולר.

החברה סיימה את הרבעון ב -23.4 מיליון דולר במזומן, ללא חוב.

בסיס הלקוחות עלה ב -103%,כאשר החברה העלתה תחזית רווח לשנת 2017 כולה מ -66.2 מיליון דולר ל -66.7 מיליון דולר, המייצג צמיחה של 10% עד 11% לעומת שנת הכספים 2016.

רכישה משמעותית:

באמצע חודש מרץ החברה הודיעה על רכישת חברת Greenview Data, חברת אבטחה לדוא”ל.

סכום הרכישה: 6.5 מיליון דולר.

ל- Greenview פלטפורמה מובילה בתחום של הגנה מפני איומים מתקדמים, אנטי ספאם, אנטי וירוס וארכוב פתרונות. עם בסיס של 4,000 לקוחות.

עפ”י החברה, מדובר עסק סינרגי מושלם לפתרון הקיים של Zix,כאשר עד היום Greenview היו מוכרים את המוצר של ZIXI  בתוך הפתרונות שלהם.

התפתחויות מהותיות:

1.החברה בנתה פתרון הנקרא ” ZixProtect” שתפקידו להגן על מפני תוכנות זדוניות, דואר זבל ווירוסים בדוא”ל כאשר כל העסק מבוסס על ענן.

2.החברה אישרה רכישה של מניות בהיקף של עד 10 מיליון דולר.

3.לחברה יש שותפות שיווק עם גוגל וסיסקו. אך זו אינה מניבה מספיק מכירות (רק 9% מהכנסות החברה ברבעון הקודם), כאשר הם מתכוונים להגביר את שיתוף הפעולה.

4.החברה סגרה עסקה גדולה עם לקוח מסינגפור, כאשר היא רואה בשוק הזה יעד מטרה בשיתוף עם חברת סיסקו.

5.כאמור, הרכישה של חברת  Greenview הוסיפו להם 4,000 לקוחות.

6.למרות העלייה בבסיס הלקוחות, הם איבדו ברבעון לקוח משמעותי, בשל שינוי בשיטת ההגנה שלהם.

מכפילים:

כאמור,החברה נסחרת בשווי שוק של 333 מיליון דולר.

מכפיל רווח נוכחי 53 מול מכפיל עתידי של 18.

אין לחברה חוב ויש לה מזומן של 23.4 מיליון דולר (נכון לדו”ח הקודם).

מבחינת ניתוח טכני:

המנייה מדשדשת משנת 2007 ועד היום,כאשר ההתנגדות החזקה עומדת בשערים 5.8-6.3 דולר.

בגרף החודשי,אנו רואים שמתנד הMCD  הולך ומתחזק, כאשר הפריצה של שער 5.75 נראית מהותית לעת עתה, כאשר גם למחזור המסחר בחודש האחרון יש עוצמה ונפח.

לסיכום, חברה בתחום לוהט, בסקטור לוהט, שהרכישה האחרונה שלה יכולה להיות המפתח להתפתחותה הלאה.

יחד עם זאת, מדובר בסקטור תנודתי ותחרותי.

המאמרים והמידע והראיונות המתפרסמים בפורטל “ישראל בורסה” מסופקים כשרות לגולשי הפורטל ככתבות עיתונאיות בלבד ולא כהמלצות קנייה או מכירה בבורסה. ואין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא.