שר האוצר משה כחלון, מנסה להסיט את ההשקעה בדירות לאפיקים אחרים.

אולי במקום "להעניש" במס מיוחד בעלי שלושה דירות ויותר הוא דווקא ילמד את העם השכלה פיננסית?
אדוני שר האוצר, הגיע הזמן לחשיבה מחוץ לקופסא!

כולנו כבר מכירים את סיפורה העגום של מארגנת קבוצות הרכישה, ענבל אור.

הרוחות סערו, הרשתות החברתיות בערו, מתגובותיהם של גולשים שהתעסקו בפיקנטריה הנוגעות לבזבוזיה של אור לכאורה על חשבון רוכשי הדירות שנשארו עם אוויר ביד.

רק מה, שהציבור בחר להתייחס לטפל ולא לעיקר.
העיקר היה, אותם אנשים,שכספם ירד לטמיון.

האם רכישת דירות, להשקעה בישראל, הביאה אנשים לטירוף הדעת? המציאות מוכיחה שכן.

כחלון מול המשקיעים

שר האוצר, משה כחלון, יודע שהציבור בוחן אותו על פי הישגיו בתחום הדיור. על זה הוא יקום או ייפול, והוא מנסה לירות לכל הכיוונים על מנת להקשות על רוכשי הדירות להשקעה.

על פי נתונים, שפורסמו לפני כחודשיים ע"י הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מתחזקת המגמה של יציאת המשקיעים משוק הדיור. אבל מחירי הדירות לא יורדים משמעותית, האם בכל זאת מתרחשת כעת שינוי מגמה וע"י כך יגבר ההיצע על הביקוש ומחירי הדירות ירדו? אולי. אבל ספק גדול. את זה שמענו לא פעם גם משרי אוצר קודמים עם ניסיונות כאלה ואחרים והמצב רק החמיר.

הציבור אוהב לרכוש דירות להשקעה בישראל וקשה מאד להכביד עליו ע"י התערבויות חיצוניות. אז אולי צריך לחשוב על הנושא הזה מזווית שונה לגמרי ומקורית?

אולי הגיע הזמן לפתיחת מרכזי השכלה פיננסית רחבת היקף לציבור כולו ובכך ללמד אותו לא לפחד מהבורסה ולדעת להשקיע בתבונה באפיק אחר ולא פחות אטרקטיבי?

"איך אתה ישן בלילה יועץ קטן שלי?"

דו"ח הביקורת של הרשות לניירות ערך הטיל בתחילת השנה פצצה, כאשר קבע כי יועצי ההשקעות בבנקים לא כוללים בשיקולים הנוגעים לכדאיות השקעה את העלות הכוללת ללקוח- עמלות, דמי ניהול קרן, ניהול חשבון וכ"ו…

מי שבקיא בענייני שוק ההון –לא מופתע מהידיעה.
המפגש עם יועצי ההשקעות בבנקים לא תמיד נראה הדבר הכי מקצועי והכי רציני.

העניין הוא, שלאנשים פשוט אין מושג, אז הם מסכימים עם כל מה שאומרים להם. רק לשמוע את המילה "בורסה", הם מקבלים חלחלה ומעדיפים לשים את זה ביד של מישהו שלכאורה מבין ולברוח.
כן, מתברר ששום דבר לא השתנה- הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם!

ניקח לדוגמא את אלה המשקיעים עצמאית בשוק ההון, מהכירותי עם רבים מהם, החלטות הקנייה והמכירה שלהם בבורסה נובעות מפרסום בכותרות העיתונים הכלכליים והמלצות אנליסטים ,שמדברים לעיתים קרובות מתוך פוזיציות.
גם כאן, ללא אסטרטגיה וללא השכלה פיננסית שתביא אותם לארץ המובטחת.

ויש את השאר, אלא שלא מוכנים להשקיע בבורסה בשום אופן. למה? כי השכן סיפר שהוא איבד מאות אלפי שקלים בבורסה. שוב, הכל נובע מחוסר השכלה פיננסית.

לימודי שוק ההון לכולם!

הגיע הזמן להסיט את ההשקעות בדירות להשקעות נבונות בשוק ההון!

לשם כך, אני מציע ,לשר האוצר, לפתוח בתי ספר לשוק ההון ברחבי הארץ שיהיו ממומנים ע"י המדינה.

במקום שאותה פנסיונרית, תפסיד את כל כספה על השקעה כושלת בנדל"ן בגלל "משרד יפה ומנכלית משכנעת", היא תוכל לפזר את השקעתה באפיקים נוספים, שעליהם תלמד במתנ"ס הקרוב לביתה.

תלמידי תיכון, ילמדו בבית ספר, השכלה פיננסית. הרי המפגש שלהם עם שוק ההון הוא בלתי נמנע, אז מדוע לא להכין אותם מראש לתחום כה נצרך זה ולהסביר להם שהשקעה בדירות הן חלק מפיזור השקעות ולא צריך לפחד מהבורסה, אלא צריך ללמוד אותה!

הרווחים מפעילות כזו יהיו גדולים-

1.בורסה אטרקטיבית ושוקקת חיים ולא מדבר יבש כמו המצב כרגע.

2.הגדלת רווחי המס כתוצאה ממשקיעים ורווחים רבים יותר.

3. הורדת מחירי הדירות באופן טבעי, ולא ע"י השפעות חיצוניות ולא טבעיות.

תנו לעם השכלה פיננסית. הגיע הזמן!