הי חברים,

אחד מהעבודות המרכזיות שלי, היא לחפש את החברות שמתחבאות "מחוץ לרדאר" שלא רבים מכירים אותן ולא תמיד בצדק.

אז היום זו הזדמנות נפלאה להכיר את חברת ברם תעשיות לעומק.

בואו נתחיל,

מי את ברם תעשיות?

חברת ברם ששוויה עומד היום על 123 מיליון ש"ח,הנה בשליטת משפחת ברמלי (לא ברמלי ההוא..)

פעילות החברה,שמתמחה בתחום כבר 30 שנה, נחלקת לשני תחומים:

1.ייצור אריזות פלסטיק לתעשיית המזון, שבו היא משתפת פעולה עם רשת חצי חינם, טמפו, מחלבות גד, מעדני מיקי, יוחננוף, סלטי שמיר, יינות ביתן ועוד.

2.תחום מוצרי הפלסטיק לבית – התחום הצומח של החברה, בו היא מייצרת עבור רשתות קמעונאיות, בעיקר בארה"ב, בהן וולמארט, טארגט, T.J Maxx, אמזון, ALDI, ובאירופה – Tesco, Carrefour ואחרים.

ברם מחזיקה בארבעה מפעלי ייצור: שניים בשדרות, ושניים נוספים בצרפת ובג'ורג'יה שבארה"ב.

המפעל בג'ורג'יה נחנך לפני כשנה וחצי, לאחר שהושקעו בו כ-5-4 מיליון דולר. המפעל בארה"ב, שקיבל בשנה האחרונה את ההזמנות הראשונות שלו, מהווה מנוע הצמיחה של החברה – ובו מיוצרים מוצרים מהקטגוריה של תחום מוצרי הפלסטיק לבית לשוק האמריקאי.

מנוע צמיחה חדש

החברה פיתחה מותג שנקרא LIFE STORY ,שנמכר לקמעונאיות מובילות בארה"ב ובמיוחד לוול מארט.

מדובר על קופסאות פלסטיק מגניבות כאלה לכל מיני שימושים לבית ומחוץ לבית, הנה תראו דוגמא:

החברה מתרחבת בארה"ב, כאשר בינואר 2016, התחילו לייצר 11 קווי ייצור למדינה זו בלבד.

בשנת 2015 ,החברה עבדה עם 8 לקוחות פעילים בארה"ב, נכוןן להיום היא עובדת עם 30 לקוחות מובילות בתחום.

מוסדיים בחברה

בינואר 2017,מור קרנות נאמנות קנו 2.5% מהחברה (לפי שער 810,לעומת השער היום שעומד על 603).

למור היו לפני זה כבר 2% מניות והם הוסיפו בינואר…

הפניקס מחזיקים עוד 11% ואקסלנס עוד כחצי אחוז.

דוחות ברם תעשיות

לאחר שנת 2016 שהיתה יפה עם עלייה של 54% ברווח תפעולי ועלייה של 8% ברווח הנקי,ברבעון האחרון היתה נפילה רצינית יחסית.

החברה הסבירה את הירידה בעלייה במחירי חומר הגלם ועלויות פחת בשל השקעה מסיבית בציוד.

בגדול-היתה ירידה בכל הפרמטרים של מכירות המוצרים שלהם לעומת 2016.

מכפילים:

מכפיל רווח: 15.9

מכפיל מכירות: 1.4

מכפיל על ההון-2.7

דיבידנד-2% בשנה.

התוצאות  האלה "באו לא טוב" למשקיעים ששלכו את הנייר למטה,כפי שתיכף נראה בגרף.

אבל בואו נעשה סיכום קטן של יתרונות וחסונות לפני שנמשיך האלה:

יתרונות:

1.עיצוב,פטנטים וטכנולוגיה מתקדמת שמאפשר לה תחרות מול חברות ענק בעולם.

2.יש לה מוצרים חדשניים (כגון תיק מזות תרמי), שהתחילו לתפוס תאוצה בארה"ב.

3.חדירה לחברות הקמעונאות הגדולות בעולם, כאשר השווי שוק שלה אינו "מאריות הבורסה".

4.בעלי עניין רציניים מושקעים בחברה.

חסרונות:

1.אין מספיק סחירות.

2.ירידה פתאומית בגלל עלייה בעלות חומרי הגלם.האם מגמה זו תמשך?

3.תחרות רבה.רווחיות נמוכה בשורה התחתונה.

גרף הנייר:

לאחר עלייה חדה, הנייר ירד לרמות המחירים של שנת 2015, תוך שהוא יורד מהשיא ב35%.

היום הנייר תיקן בחדות מעלה על איזור התמיכה בשער 558 וסגר בשער 602.8.

השאלה שתשאל פה היא, האם הירידה במכירות היא דבר חד פעמי והצמיחה בארה"ב תתפוס תאוצה, כי החברה כולה שווה 120 מיליון ש"ח…יש פוטנציאל…השאלה האם בתחרות הגדולה, יש לחברה מקום של כבוד.

מבחינת התנהלות- חברה קלאסית להשתלטות סטייל ישי דוידי מפימי.