הי חברים,

מתחת לפני השטח יש חברה במצב מעניין שכדאי לשים לב אליה- חברת פלרם.

פלרם חטפה ירידה של 30% מהשיא, כאשר היא סוגרת גאפ ישן מהעבר.

מה בדיוק הסיפור שם?

קבוצת פלרם תעשיות עוסקת בעיקר בפיתוח, ייצור ושיווק של לוחות תרמופלסטיים קשיחים המיוצרים באקסטרוזיה תוך שימוש במספר פולימרים (בעיקרPVC ופוליקרבונט), ובפיתוח, ייצור ושיווק מוצרי המשך (אפליקציות).

לפלרם סל מוצרים רחב ומגוון ופריסה שיווקית גלובלית המפותחים בהשוואה לגורמים אחרים בתחום.

מוצרי החברה מיועדים למגוון רחב של שימושים, בעיקר לתחומי הבניה, החקלאות, התעשייה, ותחום “עשה זאת בעצמך” .

לפלרם מובילות טכנולוגית בעולם בתחום הלוחות הגליים, המקנה לה יתרון בשוק.

הסיפור היחסית חדש של פלרם הוא תחום האפליקציות. האפליקציות הן מוצרי פלסטיק לשימוש מחוץ לבית ובגינה כאשר המוצר הדומיננטי ביותר הוא חממות. פלרם אפליקציות היא השחקן הגדול ביותר בעולם בתחום החממות הביתיות מסוג זה.

נכון לכרגע,החברה בונה על צמיחה חזקה בשני תחומים עיקריים:

1.תחום הפוליקרבונט – הצמיחה העולמית בתחום הרכב מביאה לעליה משמעותית בצריכת פוליקרבונט, כמו כן ניכרת עליה בצמיחה עקב הגברת המודעות לבניה ירוקה ושימוש במוצרי פוליקרבונט בתחום הבנייה התעשייתית, החקלאות וה-DIY (עשה זאת בעצמך) בשלל יישומים.

2.צמיחה חזקה צפויה גם בתחום לוחות ה-PVC שהינו מרכיב חשוב בתעשיית הדפוס ובתחום הבניה הקלה,בנוסף, ההתפתחות המתמדת בתחום, יכולות הייצור ומרכיבי התערובות השונים מאפשרים כניסה לתחומים חדשים בעיקר בתחום תחליפי העץ, לוחות שקופים ומרכיבי עיצוב פנים.

3.תחום האפליקציות-החברה מוכרת את המוצרים דרך רשתות הקמעונאות הדיגיטליות שנמצאות בצמיחה לא נורמלית (כגון אמזון).

הגורמים לנפילה בשווי השוק

בדו”ח האחרון, פלרם לא דיווחו על בעיות. להיפך. הם אמרו כי לא חל שום שינוי מהותי. להיפך, המודעות לבנייה ירוקה משחקת קלף לחברה.

מה שכן נפגע, זו חטיבת האפקיציות ש”אכלה אותה” מהשינויים בשערי החליפין ובשל כך פגעה במכירות.

פיתוחים חדשים

בחברה לא שוקטים על השמרים ונותנים בראש בפיתוחים חדשים ומעניינים.

כגון לוחות זיגוג בטחוני,פרגולות לבנייה עצמית ועוד.

החברה חליטה להגדיל את כושר הייצור בארה”ב וישראל,ועובדת לפתח מוצרים עם שולי רווח גבוהים מהרגיל.

המספרים:

החברה די שמרה על יציבות לעומת רבעון מקביל למרות שבשורה התחתונה הרווחיות ירדה בעיקר כתוצאה משערי חליפין.

אבל שימו לב למכפילים:מכפיל רווח של 12, דיבידנד של 3%, מכפיל הון 1.24, מכפיל מכירות 0.57.

קחו חברות דומות בעולם-מדובר במספרים טיפה נמוכים מהממוצע.

דרך אגב:

החברה נפגשה לאחרונה,עם חברות מובילות בדרום אפריקה במטרה לפתח את תחום האפליקציות (מוצרי אכסון להרכבה עצמית) בשוק הזה. עסקאות משם יכולות להביא לקפיצה יפה.

אני חושב,שאם החברה היתה בידיים של ח’ברה, שרוצים להציף ערך-המצב היה יכול להיות יותר טוב, כי נראה שהחברות שבשליטת הקיבוצים קצת “רדומות” לאחרונה.

קיבוץ רמת יוחנן מחזיק 72% מההון, כאשר החברה יושבת על מזומן של כ300 מיליון ש”ח ורק אלוקים יודע מה יש להם לשבת כל כך הרבה זמן על סכום כזה של כסף. תקנו מניות או שתחלקו דיבידנד מה קורה אתכם…

אגב, שווי החברה עומד על 636 מיליון ש”ח.