הי חברים,

זוכרים את הנעליים של קרוקס?

אני בטוח שיש כאלה פה שעוד נועלים אותן.

תכלס, נעליים בלי צורה, אבל כולנו נעלנו.

למה?השד יודע..

אז עם השנים,עברנו לכפכפי אצבע, והחנויות של הקרוקס נעלמו כלא היו וגם המנייה “נעלמה” כלא היתה.

סוף הסיפור?וואלק, לא בטוח בכלל.

אתם יודעים מה?בואו נתחיל מהגרף-

המנייה פרצה קו מגמה יורד והיא עולה במחזורים גבוהים בלי לעצור לאחרונה.

מה הסיפור החדש של קרוקס?

חברת קרוקס החליטה “להחיות” את המוצרים שלה, למרות שאיבדה מספר פטנטים לאחרונה,היא לא הורידה ראש. היא החליפה מנכל, סגרה סניפים לא רווחיים (160 רק בארה”ב…) והחלה בפרסום אגרסיבי עם השחקנית דרו ברימור, שהצליחה להרים מחדש את המותג.

בתוך כך,בעלי עניין החלו להגדיל את אחזקתם במנייה.

אבל מה אולי השוס הגדול שעושה החברה? היא מנסה “להחיות” את ההנעלה שלהם דרך הרשתות החברתיות ולשווק את זה כמשהו “קול” לצעירים ע”י כוכבי ילדים (זמרים מפורסמים במזרח וכפי שציינתי דרו ברימור בארה”ב).

הפזילה למזרח היא לא במקרה.החברה חתמה לאחרונה על הסכמי הפצה גדולים בסין.

כדאי גם לשים לב ובענק למכירות דרך האינטרנט. אנחנו רואים מה אמזון עושה לתחום הזה. קרוקס חזקה באיזור הזה, עם עלייה של 22% במכירות דרך הרשת.

השורה התחתונה- צמצום עלויות,מיקוד,החזרת הצעירים, ושיווק דרך הרשת במקום חנויות פיזיות.

וקצת למספרים:

ברמה השנתית החברה מפסידה בשורה התחתונה. אבל זה כנראה הולך להשתנות. החברה דיווחה על רווח נקי של 22 מיליון דולר ברבעון והיכתה את התחזיות בצורה די משמעותית.

מלבד זאת המספרים שלה לא רעים. היא ללא חוב, היחס השוטף במצב מעולה, יש לה מזומנים על סך 157 מיליון דולר,מכפיל ה EBITDAשלהם עומד על 17.

מכפיל המכירות  0.7 בלבד,ושווי השוק שלה עומד על 695 מיליון דולר.

המנייה באמת עלתה רצוף חזק, אבל כדאי להתחיל לשים אותה במעקב אם אתם חושבים שהכיוון של כל המהלכים האלה הוא למעלה.