הי חברים,

את החברה הזו סיקרתי בעבר באופן די שלילי,אבל יש פה תפנית רצינית מאד בעלילה…

קודם כל בואו ניזכר מהי החברה הזו,

ReWalk Robotics מפתחת, מייצרת ומשווקת שלדים רובוטיים חיצוניים ולבישים לאנשים שסובלים מפגיעה בעמוד השדרה.

החברה (שהנה ישראלית במקור ונסחרת בנסד"ק) הוקמה ב-2011 והנפיקה לראשונה את מניותיה בספטמבר 2014, לאחר שגייסה 41 מיליון דולר במחיר של 12 דולר למניה. בסך הכל גייסה החברה 62 מיליון דולר בשלוש הנפקות, במחירים שהלכו והידרדרו עד שהגיעו לשפל של 1.05 דולר למניה בנובמבר 2017.

למה היתה המפולת הזו בשער המנייה? הרבה גורמים אבל בעיקר בגלל מכירות קטנות ושריפת ים מזומן. החברה לא הצליחה להביא לידי מצב שהכיסויים הבטיחותיים יכירו במוצר שלהם ולא הסכימו לשלם עליו סכום גבוה מאד וכך החברה נזלה ונזלה.

משחק שובר שוויון?

אבל ביום חמישי האחרון, קרה דבר ששינה לחלוטין את הקלפים ומרבית המשקיעים פשוט לא שנמו לב אליו יותר מידי…

החברה חתמה על הסכם עם חברת טימוול (TimWell) מהונג קונג לגיוס 20 מיליון דולר בהקצאה של 16 מיליון מניות. מדובר ב-34.7% מהונה של החברה לאחר ההנפקה,שהיתה לפי מחיר של 1.25 דולר למניה – פרמייה של 14% מהמחיר שבו נסחרה המניה בבורסה באותו יום (כיום השער 1.15 דולר).

שתי החברות מתכננות להקים מיזם משותף בסין לפיתוח, ייצור ושיווק חליפת השלד הרכה של ריווק – Restore – במוסדות שיקום, ולאחר מכן במסחור של מוצרי ריווק. החברה מהונג קונג תיקח על עצמה את מימון המיזם המשותף, בעוד שריווק תספק את הטכנולוגיה.

כלומר- ריווק מורידה מעליה את העול של ההוצאות,החברה תצליח להביא למכירות ולשולי רווח ,המנייה עשויה להגיב בחיוב- וכולם ירוויחו. בטח החברה הסינית שתחזיק כעת בנתח יפה מהמניות 34.7%.

על-פי ההסכם בין החברות, טימוול תשקיע בריווק 20 מיליון דולר בשלוש פעימות.

הפעימה הראשונה, בסכום של 5 מיליון דולר, הופקדה בנאמנות ותשוחרר עם קבלת אישור לעסקה על ידי בעלי המניות של ריווק.

הפעימה השנייה, בסכום של 10 מיליון דולר, תימסר עם הקמת המיזם המשותף של החברות בסין.

הפעימה השלישית, בסכום של 5 מיליון דולר, צפויה להתקבל עד 31 בדצמבר 2018, ולא יאוחר מ-1 באפריל 2019.

מה בדיוק צפוי להיות במפעל בסין?

המיזם המשותף יתמקד בתחילה בפיתוח, ייצור ושיווק של חליפת השלד הרכה של ReWalk לחולי שבץ , הנקרא Restore , במוסדות שיקום ולאחר מכן מסחור של מוצרי ReWalk לפציעות בחוט השדרה לשימוש בקהילה ובשיקום.

"ההתרחבות לסין מעניקה גישה לשוק שבו למעלה מ-11 מיליון בני אדם שעברו שבץ ו-2.4 מיליון בני אדם הלוקים בשבץ מדי שנה. בכדי לשרת אוכלוסייה בסדר גודל כזה, מספר מרכזי השיקום משבץ בסין צפוי לעלות עד 2021 על מספר מרכזי השיקום בארה”ב ואירופה יחדיו", כך אמר בהקשר לעסקה לארי ג’סינסקי, מנכ”ל ReWalk.

שאר הגזרות

הסיפור של החברה בסין, הוא סיפור גדול שעד עכשיו השוק כמעט מתעלם,אבל ריווק יכולה ללכת חזק מאד גם בארה"ב למרות השנים הקשות.

לאחר שצמצמה את כוח העבודה שלה ועשתה מיקוד עסקי, היא מנסה להרחיב את כיסוי השיפוי של פוליסות הביטוח לכל משתמשי השלד החיצוני אשר פציעות חוט השדרה שלהם עומדות בתנאים, וכן את הפיתוח שהם עובדים עם הסינים עבור נפגעי שבץ.הבעיה שמדובר במחירים יקרים מאד (75 אלף ש"ח למכשיר) והביטוח לא ממהר לקבל את זה.

המוצר לנפגעי השבץ צפוי להתחיל להימכר השנה או בשנה הבאה בצורה מסחרית,ששוב ,הוא תלוי מאד בשיפויים הביטוחיים שהחברה כה רעבה לקבלם.

הבעיה הגדולה שאני רואה עם המכשיר שלה הוא המסורבלות שלו וכתבתי את זה גם בעבר בסקירה. הוא מגושם ודי מכוער, אבל החברה מודעת לזה ומשפרת אותו, וכן מכינה גם מכשירים למחלות נוספות כמו טרשת נפוצה ופרקינסון.

בגדול, מדובר בתעשייה טובה וצומחת, שתורמת לחולים, עם פוטנציאל אדיר באם יצליחו להוזיל עלויות.

דוחות החברה:

החברה הוציאה ביום חמישי דו"ח, שהראה מעבר לרווח גולמי שזה כבר משהו.

החברה עברה לרווח גולמי של 603 אלף דולר (39.8% מההכנסות) – לעומת הפסד גולמי של 132 אלף דולר ברבעון המקביל של 2016.

ההפסד התפעולי של החברה ירד מ-8 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2016, ל-5.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2017.

מה שיותר מעניין לראות זה, במהלך השנה התקבלו 44 החלטות של חברות ביטוח רפואי לשפות את השימוש במערכות של ריווק.

המשרד המפקח על חברות הביטוח בגרמניה, שקובע את מדיניות השיפוי במדינה, כלל את מערכת ReWalk Personal 6.0 Exoskeleton בסל הבריאות.

כמו כן, חמישה מוסדות שיקום מובילים בארה"ב הסכימו לקחת חלק בניסוי קליני במערכת של ריווק בחולים שלקו בשבץ.

כלומר-יש שיפור הדרגתי בעניין הביטוחים.

יכמו כן, ריווק העריכה כי הכנסותיה ב-2018 ינועו בין 9 ל-11 מיליון דולר, שהם גידול של כ-29% בהשוואה ל-2017.

אם אני מסתכל על מכפיל עתידי על המכירות,אנו מקבל מכפיל של 3.3. בד"כ חברות בסדר גודל הזה נסחרות בלפחות מכפיל 4 על המכירות הצפויות לשנה קדימה.

מבחינה טכנית…

הנייר הונפק בשער 12 דולר, כלומר- רק כדי לעלות לשם המנייה צריכה לעלות 940% מהנקודה הנוכחית!!!

אז תראו,זו לא חברה שפתאום תרים את הראש תוך יום,מדובר במהלך סיזיפי ואיטי,של רדיפה אחרי שיפויים בטיחותיים וגיוסים כנראה כפעם בשנה-שנה וחצי.חברה מסוכנת. זה לא אפל ולא פייסבוק…

מצד שני, החברה בשווי של 33 מיליון דולר, סמוכה לתחתית כל הזמנים וכל זה קורה אחרי הסכם עם חברה סינית שרוכשת מניות בפרמייה על מחיר השוק שהאינטרס הישיר שלה הופך להיות –עלייה במחיר המנייה.

הזדמנות? שכל אחד יעשה את החושבים שלו.