הי חברים,

היום אני רוצה להכיר לכם חברה של מושבים, אבל לא רק…

חברת Lear Corporation (סמבול LEA)

מדובר בחברה, המפתחת ומשווקת מערכות ישיבה מיוחדות לרכבי יוקרה ורכבים ספציפיים כמו למשל מושבים קלים, עם ג’ל, המשלבים חימום וקירור ועוד.

בנוסף, החברה מייצרת ומשווקת מערכות טכנולוגיות מתקדמות לרכב שתיכף נדבר עליהן.

על ההיסטוריה של החברה:

החברה נוסדה ב1917, כיצרן מתכות עבור תעשיית הרכב והמטוסים, ומאז רכשה 18 רכישות של חברות וכיום אלה הנתונים שלה:

מכירות שנתיות של 20.5 מיליארד דולר ב2017.

מספקת ל39 מקומות ברחבי העולם.

ישנם 165 אלף עובדים בחברה.

עובדת עם מיטב יצרניות הרכב העולמיות.

התקשורת החדשה של הרכבים

פה יש סיפור שאני מאד התלהבתי ממנו ותיכף תבינו למה.

החברה נחשבת כאחת מארבעת הספקים הגדולים בעולם בתחום מערכות חשמל ומערכות היברידיות לרכבים.

המערכות כוללות שילוב של אינטרנט וגלי תקשורת נוספים וכל זה ברמה אדריכלית גבוהה.

זה נורא מעניין, כי מדובר בחיבורים מרושתים של מספר אלמנטים ביחד,כולל תקשורת עם רכבים אחרים,תשתיות כביש,וציוד נוסף,שאמורים בדרך מופלאה לשפר את הבטיחות ,להקל על הנהיגה ואפילו למצוא חנייה מהירה… וכל זה ע”י אנטנות של החברה שיהיו מפוזרות בדרכים וכך בעצם הרכב מתקשר עם הסביבה.

אני מוצא בטכנולוגיה הזו מקום רחב מאד בטכנולוגיה העתידית של המכוניות האוטונומיות.

אפשר להתרשם מהיכולות של המוצר של החברה פה:

https://www.youtube.com/watch?v=-UDJC6aV8Yw&t=64s

אני ממש מבקש שתראו את הסרטון הזה עד הסוף ותבינו מדוע כל חווית הנהיגה עומדת להשתנות לחלוטין…

המוצר ש=השני של החברה והעיקרי אלה המושבים המיוחדים.

היתרון שלהם בכך,שהם מייצרים מושבים נוחים במיוחד, קלים, שעוזרים בצריכת דלק נמוכה יותר, עם יתרונות מפנקים המיועדים בעיקר לרכבי יוקרה.

מושבי “הדור הבא” של החברה, יהיו אורטופדיים באופן מיוחד,עם יתרונות ממשיים בעצם הנהיגה, כפי שהחברה מציינת, כאשר המושבים פותחו ע”י ה הכירופרקטורים של החברה.

המספרים:

תשימו לב למספרים רבותיי:

שווי החברה 12.9 מיליארד דולר והיא מחלקת דיבידנד שנתי של 1.5%.

מכפיל רווח 11, מול מכפיל עתידי של 9.20.

מכפיל EBITDA עומד על 6.5.

מכפיל מכירות 0.6.מכפיל על ההון-3.

החברה יודעת לספק החזר השקעה של 21% בשנה.

עכשיו בואו נלך לרווח למנייה,

ב5 שנים האחרונות החברה הביאה ממוצע צמיחה שנתי של 5.6%, כאשר בשנים הבאות אנליסטים צופים שנראה צמיחה ברווח למנייה של כ-16%.

סיטיגרופ נתנו לנייר ב14 לחודש מחיר יעד לשער 234 דולר מול שער נוכחי של 191 דולר.

 

ב14.2 החברה הוציאה דו”ח ויצאה בהודעות אגרסיביות-

  1. הם העלו את הדיבידנד ב40%.
  2. החברה הודיעה ,כי היא מתכננת לרכוש את מניותיה בסכום של עד 1.5 מיליארד דולר ,כאשר הרכישות יתבצעו עד שנת 2020.

 

עכשיו השאלה הנשאלת,מדוע המכפילים של החברה כה נמוכים ביחס לתעשייה למרות שהחברה מכה את התחזיות פעם אחרי פעם?

פה אנו נכנסים לאלמנט של מקרה דומה ,למה שקרה עם חברת מיקרון,בזמנו שסקרתי אותה (מה קרה מאז כולם ראו..).

מיקרון היתה בעבר חברה בעייתית עם חובות כבדים, כך גם חברת Lear .

בשנת 2008, החברה כמעט פשטה רגל והיתה בעלת חובות כבדים, ומאז התאוששה. המשקיעים כנראה עוד בפוסט טראומה מהסיפור הזה, כי נכון לכרגע זה רחוק מהמצב.

עוד סיבה היא ,שיכול להיות שמתמחרים אותה ביחד עם תעשיית הרכב שהולכת ודועכת. אבל יש כאן בלבול אמיתי.

המוצר המוביל של חברת ליר הוא המושבים והטכנולוגיה. ואת שני הדברים האלה יצטרכו גם בעתיד. ואפילו יותר.

הדוחות האחרונים

ליר דיווחה על צמיחה של 16% במכירות ברבעון האחרון ביחס לרבעון המקביל.

התחזית לשנת 2018 היא בין 21.4 מיליארד דולר ל -21.6 מיליארד דולר, שבשורה התחתונה מהווה צמיחה של כ- 5%.

הצמיחה לשנה הבאה לא תהיה גבוהה יחסית, אבל החברה דיווחה ,כי בשנים שאחרי היא צפויה לגדול שוב עם שוק חזק בארה”ב ובסין.

בסוף הרבעון הרביעי , לחברה היה חוב של 1.951 מיליארד דולר מול מזומן של 1.5 מיליארד דולר.מה שבניגוד לשנים הקשות שבעברה כנראה לא מכביד עליה ומאפשר לה להמשיך לעשות ביי בק ולהגדיל דיבידנדים.