שלום חברים שלי,

זה נשמע כמו פרסומת לאתר ביזפורטל נכון? אבל האמת היא שזה לא מדוייק.

אני רוצה לספר לכם איך האתר ביזפורטל משפיע על משקיעים לעשות פעולות בבורסה ואיך כל זה קשור אליי.

תפקידם של פורטלי הכלכלה

קודם כל כדאי להגדיר את תפקיד פורטלי הכלכלה ובתוכם אתר הכלכלה "ביזפורטל"- תפקידם להביא טרפיק לאתר.

הם לא אתר של בית השקעות, לא אתר של ברוקראז', זה אתר שמהטרפיק שלו-הוא מתפרנס.

כלומר- כמה שיהיו יותר גולשים- כך הוא יצליח להביא מפרסמים ולעשות יותר כסף.

אי לכך, הם חייבים ליצור לעיתים כותרות בומבסטיות (לטוב ולרע), כדי לשכנע את הגולש להיכנס לתוך הכתבה.

לדוגמא, פעם כאשר הבורסה היתה יורדת ב2%. היה כתוב בעיתונים- "ירידות חדות בבורסה".

היום לא מתביישים להשתמש במילה "מפולת" כדי להביא גולשים להיכנס לתוכן הכתבה תוך שהם מעלים גם תמונות מעין אלה:

מפולת בבורסה? דרכי ההתמודדות:

המטרה היא קודם כל ליצור רגש, וכשיוצרים רגש -אתה רוצה לבלוע הכל.

בר רפאלי והשקעות בבורסה

היום פורטלי שוק ההון, מבינים שהסלבריטאים מביאים טרפיק, והם משתמשים בהם כדי להכניס גולשים לכתבה.

למשל כותרת של- "המנייה שאבא של בר רפאלי משקיע", תקבל טרפיק של פי עשרות מכותרת רגילה.

בעולם הספורט יש גם הרבה שמשקיעים בבורסה ובנדל"ן ואתרי הכלכלה והנדל"ן יודעים לנצל זאת היטב.

כלומר- שוב יש סוג של מניפולציה שהפעם תפקידה היא לעורר מציצנות ולגרום לך להיכנס לתוכן הכתבה.

סביר להניח, שבמקרים מסוימים תהיינה השפעה לא רק על רצונך להיכנס לכתבה ולקרא, אלא גם על החלטות בשוק ההון.

שימוש במילות מפתח

אבל יש עוד עניין.

אתרי הפיננסים כדוגמת ביזפורטל, גלובס וכ"ו דואגים מאד לקדם את האתר שלהם ע"י שימוש במילות מפתח.

יש טכניקה ידועה, שבה בודקים מה הביטוי המבוקש ביותר של היום/שבוע/חודש- ולשחק עליו חזק.

לדוגמא: אם הביטוי יהיה "ענבל אור", אזי האתרים ישתמשו בביטוי הזה מספר רב של פעמים בכל מיני צורות.

לדוגמא: "ענבל אור הפילה משקיעי נדל"ן, "ענבל אור גורמת עקיפין להשקעות בבורסה", "מקרה ענבל אור הרחיק משקיעים ממניות נדל"ן" וכ"ו…

כלומר- יש פה נטו עניין להביא טרפיק. המשקיע הוא לא תמיד בראש סדר העדיפויות.

"זה מביזפורטל אמר שזה טוב"

לא מעט פעמים, אני נתקל במשקיע שהסתבך בהשקעה. הסיפור לרוב יהיה מאמר שקרא או סרטון שצפה באחד האתרים והתרשם מבלי להבין מדויק במה מדובר ולפעמים,כצפוי,הסתבך.

הבוקר סיפר לי מישהו על השקעה שהניבה לו הפסד, שאלתי 'איך הגעת למנייה?' הוא ענה לי: 'נו, זה ההוא עם הקרחת מביזפורטל אמר שזה טוב'.

מצחיק שהוא אפילו לא זכר את שמו של המנתח הטכני אייל גורביץ (מקצוען בתחומו),והוא לא מבין כלום בניתוח טכני, אבל ברגע ששמע אדם בארשת פנים רצינית מזכיר שם של מנייה- הוא רץ לקנות.

(אם אתם רוצים ללמוד טיפה על מושגי היסוד קראו כאן).

חייבים להבין אם רוצים להשקיע

פה זה החלק שאני נכנס לתמונה.זה קצת מוזר לקנות מניות בגלל כתבה באתר ביזפורטל לא? אם הם היו ממליצים על נדל"ן לא היו קונים משקיעים כל כך מהר כי זה תלוי פרוצדורה מסובכת..אבל פה זה קלי קלוטו..נכנסים לבנק,שמים פקודת קנייה וזהו.

אז לא, ההתייחסות הרצינית להשקעה שלנו הנה כלל אצבע ראשוני להצלחה בהשקעות.

אז עם כל הכבוד,אני לא מאמין בקניית מניות לפי אתרי ביזפורטל,גלובס,דמרקר וכ"ו.

אני מאמין שכל משקיע צריך להבין מצוין למה הוא נכנס. אם זה מבחינת ניתוח טכני, מכפילים,והערכת שווי החברה.

את כל זה אני מלמד בקורס שלי. חמישה מפגשים אישיים, שהתפקיד שלי הנו חד משמעי- לתת לכם כלים לצאת לבד לדרך ולסמוך רק על עצמכם ולא על אף אחד אחר.

זה צריך להיות בידיים שלכם.

תשאירו הודעה באתר או צלצלו אליי עכשיו:

עינב כהן

050-7560-642