הי ח’ברה,

כמו שאתם מכירים אותי,אני אוהב חברות שמציתות לי את הדמיון כדוגמת מציאות מדומה. אז בואו נבדוק אחת כזו.

לפני שאני אתחיל לדבר כדאי לראות את האתר שלהם פה-

http://www.kopin.com/home/default.aspx

תפתחו את סרטון הוידאו ותבינו תוך שנייה מה החברה עושה.

מדובר בחברה קטנה, בשווי שוק של 284 מיליון דולר,שמייצרת עדשות אופטיות ומערכות שמע של מוצרים המשמשים את הצבא, הצרכן הפרטי, חברות  נשק תרמי, מצלמות דיגיטליות, משחקי מחשב כאשר היא עובדת גם עם ממשלת ארהב.

לחברה 200 פטנטים.

במשחקים האולימפיים של ריו למשל, הספורטאים לבשו את המשקפיים שלהם וראו דרך המשקפיים את מסלול הרכיבה.

היתרון: לא צריך להוריד עיניים למובייל, אפשר לראות נתוני דרך,מדדי דופק וכ”ו ולהיות מרוכז בפעילות.

עכשיו, אי אפשר שלא לנתק את הקשר בין הגוגל גלאס לבין המוצר הזה. אכן שניתנם דומים.

אלא מה? גוגל הבינה שהדבר הזה לא “תופס” את הצרכן הסופי ו-וויתרה.

לדעתי זו היתה טעות (למרות שמי אני בכלל..).

דווקא המציאות החדשה שהולכת ומתפתחת של המציאות הוירטואלית והרבודה היא היא, שתביא את החברות האלה להייפ ולמתחת לרדאר.

חברת Kopin, מתרכזת עכשיו בפיתוח מוצרים לתחום המציאות המדומה.

הם מתמקדים בעיצוב ובנייה של מוצרי מציאות רבודה יעילים ויפים, כי מוצרים רבים מהתחום הזה פשוט נראים מסורבלים ולא נוחים נכון להיום.

מומחים לתחום מדברים על עיצוב פורץ דרך מספר אחד בעולם כיום.

המסך שלהם הנו מסך OLED  (זוכרים אותה? ) משופר ואיכותי,חיי סוללה ארוכים ופלט חום נמוך.

הסיפור המנצח של החברה הזו בנוי משלושה גורמים עיקריים- אופטיקה, טכנולוגית קול מתקדמת ומערכות לבישה מתקדמות ועיצוביות.

רבותיי,אבל זה לא רק למשחקי מציאות מדומה,ריצות ורכיבה על אופניים.

יש לנו פה עוד בוננזה-החברה משתפת פעולה עם טייסי הf35   ש-להם היא מספקת קסדות.

אז בואו נסכם כמה נקודות:

1.יש פה עניין איך אתם רואים את העתיד. אם התחום של המציאות המדומה והוירטואלית יתפוס תאוצה- החברה הזו חזק בתמונה. ואם לא- אז לא.

אני אישית מאמין בתחום.

2.לתחום הזה יש גם נישות. לא צריך שכל בן אדם ברחוב יהיה עם המשקפיים שלהם.

3.החברה מגדירה את עצמה כך- “אנו מאפשרים מחר חדש בו הטכנולוגיה תהווה חוויה חלקה לאנושות”.

נשמע קצת יומרני, אבל לשם גם שואפת מיקרו-וויז’ן לדוגמא. השאלה רק אם מאמינים בתחום הזה או לא.

עכשיו בואו נדבר קצת על המספרים,

החברה כרגע אינה רווחית, למרות שמוכרת ב20 מיליון דולר בשנה, היא שורפת בשנה 24 מיליון דולר, בשל ההוצאות שלהם על מחקר ופיתוח.

מכפיל המכירות שלה עומד על 14, ומכפיל על ההון-3.אלה מספרים שלחברת חלום מסוגה לא נחשבים יקרים מאד.

מה שעוד יפה זה שלחברה אין חוב אלא להיפך, מזומן בקופה של כ20 מיליון דולר פנויים לפעילות.