הי חברים

הודעה מעניינת יצאה מכיוונה של חברת מעברות אתמול.

החברה הודיעה ,כי היא צפויה לרכוש את המניות של החברה, החל מחודש הבא ,בסכום של עד 25 מיליון שח.

הטענה-"מחיר המניות אטרקטיבי ומהווה הזדמנות כלכלית ראויה".כך נכתב בהודעה.

אז לפני שנכנס לפרטים על החברה, מעניין לראות כי החברה נסחרת במכפיל 0.73 על ההון. כלומר- היא נסחרת מתחת להון העצמי שלה. דבר שמאפיין בד"כ חברות בסכנה, או לחלופין שוק שמתמחר לא נכון את השוק.

אז בואו נעבור על 4 חברות מהסוג הזה ,שנסחרות עמוק מתחת להון, ונדבר עליהן.

1.חברת מעברות

מכפיל הון- 0.7

מוצרי מעברות מתמקדת במגזרים העסקיים הבאים:

1.יבוא, שיווק, מכירה והפצה בישראל של תוספי תזונה, ויטמינים ומינרלים תכשירים הומאופטיים, קוסמטיקה טבעית טיפולית ומזון אורגני ובפיתוח, ייצור ויצוא של VMS (בעיקר לילדים), כל זאת בארץ ובפולין.

2.פיתוח, ייצור, יבוא, שיווק, מכירה והפצה של מוצרי מזון לחיות מחמד (בעיקר לכלבים וחתולים, אך גם לתוכים ומכרסמים) וציוד נלווה לחיות מחמד כגון חומרי הדברה, כל זאת בארץ ובתורכיה.

3.יצור ומכירה של תחליפי חלב לחיות משק, המשווקים ומופצים בישראל תחת המותג "חלבית".

התפתחויות:

על רקע האיום של הכנסת מחיר תחליפי החלב לפיקוח, וכניסת שופרסל וסופר-פארם כמתחרים, מיהר קיבוץ מעברות למכור לפני שנה, את אחזקתו,בחברת מטרנה, ל"אסם נסטלה" ביותר מחצי מיליארד שקל עם רווח נטו של 403 מיליון ש"ח.

במסגרת מאמציה למצוא תחליפים למטרנה מנסה מעברות להיכנס לפעילויות חדשות. בתחילת ינואר 2017, השלימה מעברות את רכישת 40% מחברת אלגאיה הצרפתית, העוסקת בפיתוח ומכירה של חומרי גלם המופקים מאצות. מעברות שילמה עבור חלקה 20 מיליון שקל.

במרץ 2018, החברה השלימה רכישה מעניינת של חברת התרופות "תרימה".

תרימה,עוסקת בפיתוח וייצור של תרופות גנריות, ומתמחה בייצור ובשיווק של תרופות ללא מרשם, וכוללת מותגים מובילים, כמו פוסטינור, הגלולה של היום שאחרי, מינוקסי, תכשיר נגד התקרחות, טוסופדרין, סירופ נגד שיעול, אפטגון ג'ל, המיועד להקלת פצעים בחלל הפה, ומותגים פרטיים של קופת החולים מכבי, סופר־פארם.

מחזור המכירות של תרימה נאמד ב–80 מיליון שקל בשנה.

ההון העצמי של החברה עומד מאז על 584 מיליון ש"ח ושווי החברה עומד על 390 מיליון ש"ח.

כעת, לחברה אין פעילות משמעותית בסדר גודל של מטרנה,אבל עם הפעילות החדשה של תרימה, והון עתק בקופה, היא מאמינה שהיא מנייה זולה- ופועלת לרכישת מניות.

2.חברת אל על:

מכפיל הון- 0.5

את חברת "אל על" השוק לא סופר מלבד במסחר אתמול, הנפט הגבוה מקשה עליהם, החברה לא מצליחה להתמודד עם חברות הטיסה הזולות, והמאבק שם בין העובדים הורס כל חלקה טובה.

אבל לכל דבר בסופו של דבר יש מחיר.וברגע, שמשהו טוב,אפילו קטן, ייקרה באל על,או שמחירי הנפט יצנחו בחדות- זה יכול להשפיע מהותית על תמחור החברה.

3.בנק ירושלים

מכפיל הון 0.55

השוק לא סופר את מניית ירושלים ולא ברור מדוע.

מדובר בבנק רווחי,בשווי 460 מיליון ש"ח,שנסחר במכפיל רווח של 12.4 ומחלק דיבידנד של 2%.

למי שלא יודע,בנק ירושלים, שבשליטת משפחת מנסה לאחרונה להתמזג לדקסיה ישראל.

דקסיה ישראל, העוסק בעיקר בתחום האשראי למגזר המוניציפלי, הפך לבנק ללא גרעין שליטה לפני כחודש, כאשר דקסיה העולמית מכרה תוך יום אחד את החזקותיה בבנק לשורה של משקיעים.

כנראה שהירידות האחרונות במנייה, נובעות מחוסר הרצון הנוכחי של דקסיה להתמזג עם בנק ירושלים, אבל לכל הרוחות, זה מצדיק מכפיל הון של 0.55?

4.חברת חד

מכפיל על ההון-0.4

הייתי מצפה, שחברה עם מכפיל על ההון כה נמוך, תהיה חברה בצרות צרורות.

זה לא הסיפור של חברת חד,שהנה רווחית בכלל!! ונסחרת במכפיל רווח של 8 ושווי שוק של 200 מיליון ש"ח.

חֹד אסף תעשיות ,הינה בין החברות המובילות בארץ לייצור פלדה לזיון בטון. מוצרי החברה משמשים לתעשיית הבנייה, התשתיות, הביטחון והחקלאות.

נכון, השוק שלה תלוי מחירי הפלדה ושערי החליפין. אבל החברה עדיין רווחית והמשקיעים מתעלמים.