אהלן,

אתמול פורסמה ידיעה על עסקה מרתקת בשוק הביוטק

חברת גיליד (GILD) תרכוש את חברת קייט פארמה (KITE) ,הישראלית במקור, תמורת 11.9 מיליארד דולר במזומן. העסקה משקפת מחיר של 180 דולר למניה.

בואו נתחיל מזה, שגיליד שמה פה כ40%  מהמזומן שבקופתה לרכישה הזו.הרבה זמן חיכיתי לרכישות של גיליד והבעתי את זה פה בסקירה ואחרי זמן רב הם החלו לרכוש.

עסקה זולה או יקרה? תלוי את מי שואלים

האם הרכישה בסכום זול או יקר? בסך הכל קייט פארמה לא חברה מרוויחה.

אז בואו קודם כל נהיה יותר צנועים, לא את הכל אנו יודעים,וגיליד לא שמה פה כסף במינוף כמו שעשו ב"טבע", ככה שלדבר במושג "זול" או "יקר" זה מוקדם מאד.

גיליד חברה שאוהבת תרופות שהן מונופול בשוק ואוהבת תרופות שפותרות בעיות ולא מורחות זמן.

קייט פארמה יכולה להתאים למודל שלה כמו כפפה ליד במקרה והיא תעמוד בכל הניסויים.

קייט פארמה,פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת למערכת החיסון של החולה להילחם בסרטן,כאשר הפיתוח של קייט פארמה מיועד לטיפול בחולי לוקמיה נון הודג'קין – הסוג הנפוץ ביותר של סרטן הדם, אך הטכנולוגיה רחבת ידיים לעוד טיפולים בסרטן הדם.

מחקרים של החברה עמדו בהצלחה בפאזה 1 ו-2, בשמונה חולים מתוך 13 לא נמצא שריד לפעילות מחלת הסרטן, ובארבעה מטופלים נוספים חלה נסיגה חלקית של המחלה.

יש לה עוד את הניסוי הגדול, ואם הם יצליחו זו תהיה בוננזה…קצת מוזר לראות שחברה קונה חברה אחרת שלא רווחית ולא סיימה ניסויים בסכום כזה, אבל שוב- גיליד כנראה ראו מה שאנחנו לא ראינו.

ראיתי ,שחלק מהח'ברה, דיברו על חלומות לרכישת חברת ביוטק ישראלית טהורה בסכומים כאלה.

אז למי יש באמת סיכוי?

1.סלקט ביומד- במקרה שסלקט תצליח פיקס בניסויים שלה לברירת תאי גזע, והיא תעשה את זה הכי טוב בעולם כפי שהיא טוענת כרגע, סביר מאד להניח, שד"ר ירקוני יכוון למכירת החברה.

מהכירותי עם האיש, הוא יחפש לתת בוננזה עם כסף גדול בכיס…

אני חושב שהחברה עשויה לעניין את החברות הפארמה הגדולות ,שכבר נמצאות בעולם תאי הגזע וירצו לשים את ידם על בירור מהיר של תאי גזע ובכך לצמצם את זמן הניסויים.

2.בונוס ביוגרופ- חברה קלאסית לרכישה ע"י גוף גדול, אבל אני לא חושב שזה יהי ה גוף אמריקאי.

את הסינים מעניין יותר הדברים האלה,השתלות האיברים.

בונוס עסוקה כעת בניסוי על פיתוח תעשייתי, ואני יודע שיש התעניינות מחו"ל לרכישת החברה, אבל בעלי השליטה שמים ווטו בשלב הזה.

אני לא רואה את החברה הזו נשארת עצמאית בשלבים מתפתחים יותר.