הי חברים,

השבוע ,אני רוצה לעלות לכם 2 חברות מעניינות במיוחד בשלב מכריע בחייהן.

אחת חברת חלום ואחת חברה בשלב בשלות.

בואו נצא לדרך,

חברת אורגנובו (סמבול ONVO )

בטח יש מנויים וותיקים שזוכרים את החברה הזו. שעל המנייה שלה עשינו 110 אחוז בשנת 2012.

מה הסיפור שלה?

מדובר בחברה ששווה 171 מיליון דולר,ומוכרת חלום ענק-הדפסת רקמות במדפסת תלת מימד,כך שיוכלו להישתל בבני אדם. חזון אחרית הימים ממש.

הנייר הגיע לאיזור תחתית היסטורית בשער 1.54 וזינק מעלה ביום שישי במחזור גדול.

החברה הציגה נתונים פרה- קליניים, על השרדות טובה,של הרקמות שלהם על עכברים חולים.נכון לכרגע, לחברה יש כסף יפה בקופה- 55 מיליון דולר, הבעיה שהיא שורפת לא מעט-40 מיליון דולר לשנה…ככה שהם תלויים בגיוסים על גבי גיוסים וזה כנראה מה שהפיל את הנייר כל כך חזק.

בכל אופן, יש פה חלום עצום מימדים,של חברה שעשויה להיות שווה עשרות מיליארדים וזה כמובן לא דבר שאפשר לזלזל בו.

חברת הענק אמג'ן, משתפת פעולה במו"פ עם אורגנובו,ברור כי אם אורגנובו תצליח בניסוי מתקדם יותר זו לא תהיה חברה שנמצאת במקום הנוכחי שלה אלא במקום אחר לגמרי.

אגב, אמג'ן משלמת לאורגנובו (מעט אמנם.הכנסות של 4 מיליון דולר בשנה), על הפרוייקט שהם עושים למענם בתחום מחלות הכבד.

בקיצור- יש פה אפשרות לזכות בפיס, או למחוק לגמרי את ההשקעה במקרה של כישלון.

הנייר נמצא כעת בתחתית היסטורית.

חברת מרוול (סמבול MRVL)

נתחיל מהגרף-

המנייה נסחרת בקו מגמה עולה יפה ופרצה לאחרונה את השיא האחרון.

מה הסיפור שלה?

מדובר בחברת שבבים שפותחה בישראל וגדלה בכל העולם.מארוול העולמית עברה חילופי הנהלה והתייעלות ב-2015, ומאז היא הרימה ראש ובענק.

כיום,מארוול היא מובילה עולמית בתעשיית השבבים בתחומי תקשורת, אחסון ומחשוב. החברה מונה 5700 עובדים ב-18 מרכזי פיתוח ברחבי העולם.

הלקוחות שלהם הנם מהגדולים בעולם:

Google, Samsung, Apple, Microsoft, Cisco, Huawei, Western Digital -San Disk, Synopsis, Dell, Hitachi, Sony, Panasonic ועוד רבות.

הפיתוחים המובילים של החברה:

1.תחום Switching – הם מפתחים מתגים מתקדמים, המיועדים למגוון הרבדים של שוק שירותי התקשורת העולמי: חברות קטנות (SMB), חברות גדולות (Enterprise), ספקי תקשורת ( Operators) ומרכזי אחסון ועיבוד נתונים (Data Centers).

  1. תחום SoC-System- on- a- Chip – החברה הינה מחלוצות התחום בפיתוח מעבדים מתקדמים מרובי ליבות, הכוללים מנועי חומרה ותוכנה ייחודיים.

הרכיבים מיועדים למגוון שווקים: "בית חכם", "אנטרנט של הדברים" (IoT), נתבי גישה ביתיים לאחסון נתונים (NAS), שרתי מרכזי נתונים (Data-Centers Servers) ועוד.

זה כנראה מה שנותן את "הבוסט" לנייר,משום שהחברה משתפת פעולה עם כל הענקיות שמפתחות את המוצרים לעולם הבא של הטכנולוגיה שבראשם סמסונג,אפל וגוגל.

דוחות החברה

מניות השבבים עלו חזק מאד והגיעו למכפילים לא זולים בכלל בשנה האחרונה.דווקא הישראליות נובה, טאואר ומרוול לא נחשבות כיקרות מבחינת מכפילים.

אלה המספרים:

החברה שווי 9 מיליארד דולר עם מכפיל רווח של 14.7 ל2017.

(נובה 16, טאואר  13.4).

מכפיל מכירות 3.8,מכפיל 2.3 על ההון,לחברה אין חוב, ועם מזומן רב בקופתה.

זה הסיפור.