הי לכולם,

חברת ארקו היא אחת החברות המדוברות על ידינו שעשתה לאחרונה התפתחויות דרמטיות בעסקיה ולא ברור לכולם התמונה הברורה כי המנייה מתנהגת באופן מוזר מאד.

אז בואו נעשה קצת סדר.

מדובר בחברה שהנה בשליטת אריק קוטלר ושווי השוק שלה עומד על 630 מיליון ש"ח.

לחברה בקופה 520 מיליון שח מזומן (לאחר הנפקת הזכויות) לעומת חוב של 300 מיליון ש"ח.

כלומר בניכוי חוב לחבר עודף מזמן של 220 מיליון שח. כלומר השוק מתמחר כיום 75% מחברת  GPM, החברה הרביעית בגודלה בארה"ב בתחנות הדלק לפי שווי של 400 מיליון שח בלבד.

על אחזקותיה:

א.פעילות אספקת הדלקים GPMP- ארקו מחזיקה בה ב78%.

ב. חברת GPM: פעילות הRetail –חנויות הנוחות של GPM מכילות כ1400 חנויות נוחות. ארקו מחזיקה ב75% .

ג.ליגד השקעות ובניין (מלון סי לייף בנהריה ויחידות נופש הסמוכות אליו) – ארקו מחזיקה ב50%.

2.על החברות המוחזקות:

חברת GPM Petroleum,  רוכשת גז מחברות האנרגיה הגדולות כגון אקסון ואלרו,במרווח הפצה של 4.5 סנט לכל גלון.

כלומר-החברה אינה מושפעת ממחירי הנפט ומרוויחה בכל מצב של השוק עם יחס קבוע של מרווח, כאשר דווקא ירידה במחירי נפט עדיפים לה.

לאחר עסקת אמפייר האחרונה,החברה תשלוט על 2800 תחנות דלק, ותהיה הרביעית בגודלה בארה"ב (נכון לכרגע לפני העסקה 1400 תחנות).

תחום הריטייל: מדובר על הפעלה עצמית של כ-2000 חנויות נוחות שלרובן צמודות תחנות דלק ואספקת דלקים לכ-130 תחנות דלק המופעלות על ידי צדדים שלישיים.

2.שוק חנויות הנוחות בארה"ב הינו שוק בהיקף של כ-270 מיליארד דולר .GPM מדורגת בין שלושת המקומות הראשונים בחברות הצומחות בתעשיית חנויות הנוחות בארה"ב.

3.על המשקיעים

בתחילת שנת 2017,קרן ההשקעות האמריקאית Harvest Partners הופכת לשותפה בחברה – ורוכשת זכויות המהוות כ-9.9%  מ-GPM, הנמצאת בשליטת ארקו החזקות, בתמורה ל-62.5 מיליון דולר.

העסקה בוצעה עפ"י שווי ל-GPM של כ-630 מיליון דולר (כ-2.4 מיליארד ש"ח).

מה שגוזר לפי העסקה הזו לארקו שער 230 אגורות.

קרנות בשליטת DK מחזיקות בGPM  ב22.4%. כאשר בעסקה האחרונה, הם רכשו ע"י הצעת רכש מבעלי המניות 10 מיליון דולר לפי שווי מנייה של 210 לארקו.

לאחרונה, חברת המימון ARES נכנסה להשקעה של 2% בGPM לפי שווי של מיליארד דולר לחברה.

מה שמגלם שווי של כ2 מיליארד ש"ח לארקו (לעומת שווי של 630 מיליון ש"ח נכון לכרגע).מעל שער 300.

4.על רכישת הענק שמכפילה את גודלה של GPM

החברה חתמה על הסכם לרכישת הפעילות הסיטונאית של חברת אמפייר פטרוליום האמריקאית, תמורת 360 מיליון דולר במזומן ותמורה מותנית של 42.5 מיליון דולר, שתשולם על פי עמידה באבני דרך שנקבעו בהסכם בתקופה של 5 שנים מהשלמת העסקה.

הפעילות הנרכשת כוללת פעילות סיטונאית של אספקת דלקים ל-1,460 תחנות דלק שמופעלות על ידי דילרים חיצוניים, ופעילות קמעונית שכוללת 75 תחנות דלק וחנויות נוחות שיופעלו על ידי GPM ב-30 מדינות בארה"ב, שב-10 מתוכן אין ל-GPM כיום נוכחות.

העסקה תגדיל את מספר תחנות התדלוק ש-GPM מספקת להן דלק מ-130 ל-1,590, ואת כמות הדלק שהחברה משווקת לצדדים שלישיים מ-1.1 מיליארד גלונים ל-2.2 מיליארד גלונים.

GPM מתכננת לממן את העסקה בקו אשראי של 500 מיליון דולר שתקבל מ-Capital One, לתקופה של 5 שנים, בריבית ליבור בתוספת מרווח של 3.25%-2.25%,  או בריבית בסיס בתוספת מרווח של 2.25%-1.25%, לפי בחירתה של GPM.

5.על הדוחות האחרונים:

שלשום החברה הוציאה הודעה על צמיחה חזקה שצפויה בעסקיה בעקבות נגיף הקורונה.

החברה צופה כי לכלל המחצית ראשונה של 2020, ה־ EBITDAהמתואם יעלה בעד 129% ויעמוד על טווח של 82-78 מיליון דולר. זאת, בהשוואה ל־35.8 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2019 ובדומה ל־EBITDA המתואם של שנת 2019 כולה, שעמד על 80.2 מיליון דולר.

החברה ציינה כי התוצאות הצפויות נובעות מעלייה מהותית ברווחיות הגולמית ממכירת דלקים, ומהמכירות בחנויות הנוחות שאותן היא מפעילה. עלייה זו נובעת, בין היתר, מעלייה של כ־5% במכירות חנויות הנוחות ברבעון השני של השנה.

6.מתחרים:

חברת קייסי, עם 2180 תחנות, עומדת בדירוג לפני GPM כרגע, אך לאחר עסקת אמפייר, GPM של ארקו צפויה לעבור אותה.

שווי חברת קייסי היום בבורסה האמריקאית עומד על 5.66 מיליארד דולר.

7.מה מנסה אריק אוטלר לעשות?

כבעל השליטה בארקו, קוטלר יכול ליהנות מפרותיו,רק באם יזרים כסף ענק מGPM לארקו שבה ישירות הוא מחזיק.

זה יכול להיות בשלוש אפשרויות בלבד- הנפקה של GPM בבורסה האמריקאית, או מכירת החברה,או מיזוג לחברת ענק אחרת כדוגמת 7 אילבן.

כל עוד, כסף לא יעבור מGPM לארקו- הכסף הגדול לא יגיע לכיסו.

קוטלר הוא פיננסייר ברמות הכי גבוהות בעולם ולא הסתיר מעולם את כוונתו.

העסקה האחרונה שעשה, לפי מיליארד דולר לGPM מראה שלשם הוא מכוון. אין עליו לחץ משום שככל שהוא מגדיל את הרכישות כך שוויו העתידי עולה.

מבחינתנו, הוא יכול להנפיק כבר עכשיו בשווי העולה לדעתי אפילו על 2 מיליארד דולר, אבל אני מעריך שהוא יחפש לעשות רכישות נוספות,כאשר חלק הוא עשה כבר לא מזמן,כאשר הגדיל את אחיזתו בארקו דרך רכישת זכויות וכך קנה את העסק של עצמו במחיר הזדמנותי בסבירות גבוהה.

השאלות מדוע הוא לא מנפיק את ארקו בחו"ל היא מיותרת.לארקו עצמה אין שום צורך להיות מונפקת שם משום שכאשר GPM תונפק, הכסף של המכירה יעבור במיידית לקופתה, והמחיר בבורסה יתמרכז במיידית לשווי המזומן. כל מה שהוא צריך לעשות זה להביא את הכסף מGPM ואת זה הוא יעשה בעת שתיראה לו, כנראה ברגע שימצה את מסע הרכישות וירצה לעשות את "המכה".

8.האם הוא יכול ללכת על הצעת רכש?

בנקודה מסויימת אני מעריך שזה מה שהוא ינסה לעשות- למחוק את ארקו מהמסחר  ולהפוך אותה לפרטית על מנת להוציא את המקסימום מקופת החברה לידיים שלו.

אם וכאשר תצא הצעת רכש, הנייר כנראה יקפוץ מעבר לשווי ההצעה,כי לא כל כך מהר יתנו לו המוסדיים את החברה במחיר עדשים.כולם רואים את שווי העסקאות שהוא עושה לGPM ומי שמחזיק בנייר כנראה מבין גם למה ויודע לחשב שוויים,כך שיהיה לקוטלר קשה להביא לעסקה לא טובה לבעלי המניות.