הי חברים,

אנו מתחילים לצאת מהסגר בעקבות נגיף הקורונה, ובואו ננסה להבין איזה סקטורים יכולים להיות מושפעים ומתי.

אני אתן פה כמה תרחישים להמשך:

 

1.כינון ממשלה חדשה כפי שפורסם היום, ימשיך לעשות טוב לחברות הקנאביס, שבנוסף לזירוז הייצוא, פורסם היום כי מחקר חדש באיכילוב בודק השפעה של קנאביס על חולי קורונה.

אני מעריך,שהסיפור הזה יפתח פתח לחברות הקנאביס להתחיל אולי לספר סיפורי פוגי, עם ניסויים פרטיים משלהם בעניין,וינסו להרים את המניות כמו שעושות חברות הביוטק.

2.חברות האשראי חוץ בנקאי

כולנו רואים את המצוקות. כואב הלב אין מילה אחרת. בעיניי מה שעושים פה לפרנסתם של אנשים זה פשע, יורים את כל התותחים בלי לראות בעיניים,אנשים יצטרכו פה נזילות והבנקים לא יוכלו לספק את כל הבקשות.

כדאי לעקוב מאד מקרוב אחרי ההודעות של חברות האשראי חוץ בנקאי, האם הם מקבלים הלוואות נוספות מהבנקים, שיספקו להם עוד נזילות לתת אשראי. הודעה כזו יכולה להיות מהותית בשבילם להמשך.

3.חברות הנפט-גז

מחיר חבית נמוך ואני לא רואה את זה מתאושש משמעותית בלי פתיחת השווקים בצורה גורפת. מניות הגז והנפט התחילו כבר מהלך לפני שבועיים.

היה לכם את ישראמקו ביד במכפיל 1 על הרווח. יותר מזה קשה למצוא. לכל דבר יש מחיר בסוף.

עסקיהן של חברות הגז והנפט יהיו כנראה תלויות גם בהמשך במחירי הנפט, כאשר צריך לעקוב טוב לגבי פתיחת התעופה שיזדקקו לנפט וזה כנראה מה שיכול להרים את שווי מחירי חבית. כנראה בספטמבר…צריך לבדוק את התאריכים ולזכור שהבורסה מגיבה כמה חודשים לפני…

4.חברות הנדלן

חברות כמו עזריאלי ומליסרון, שקשורות לקניונים…גם פה אותו הסיפור..תעקבו אחרי תאריכי פתיחת הקניונים…כנ"ל לגבי חברות האופנה…וגם פה תזכרו שהבורסה מגיבה לפני ולא בזמן שהדברים קורים.

5. חברות התעופה.

צריך לראות מתי תפתח התעופה בעולם,ההערכה שלי היא ספטמבר, אבל לא בטוח בכלל..אנו כמובן עוקבים צמוד. מקומות הבילוי, הקזינואים,חברות הנסיעות הדיגיטליות וכ"ו יושפעו מאד מהמהלך הזה.

6.חברות הפיננסים

מצבן לא ברור, קשה לדעת בשלב זה כמה דיפולטים יהיו.

צריך לבדוק מכפילי הון, מי שמאד זול- ישלם. לכל דבר יש גבול. אבל עוד מוקדם לקבוע את גורלן בחצי שנה הקרובה, כי ההדף של נזקי הקורונה רק בתחילת דרכו.

שנראה מספרים יותר ברורים-נדע לאן פנינו. כרגע הדברים בגדר ניחוש.

לסיכום, יכול להיות שבשנה הקרובה יהיה חכם לעבור באופן זריז מסקטור לסקטור בהתאם להתאוששותו בשוק.

האמת שזה מסחר הרבה יותר פשוט מתמיד עם אסטרטגיה נכונה ומהירות תגובה- אפשר לעשות פה דברים יפים מאד.

7. מספרים על נגר זקן שעבד כשכיר אצל קבלן.

היא ביקש לצאת לפנסיה, והקבלן אמר לו- 'לפני שאתה עוזב- בוא תבנה לי את הבית האחרון'.

הנגר בנה את הבית באופן חפיף, כבר לא היה לו כוח אחרי 40 שנות עבודה והוא זלזל.

בסוף,כשגמר לבנות את הבית, הקבלן נתן לו את המפתחות לבית ואמר לו- 'הבטחתי לעצמי לתת לך מתנה את הבית האחרון שתבנה לי. זו מתנת הפרידה שלי ממך".

הנגר הזקן התבאס כל כך,שבנה בית באופן מרושל כזה. לו היה יודע שהבית הזה יהיה מיועד לו…

הנמשל הוא,שמה שנראה לכם כיום כמשהו מעיק וקשה, יכול להיות לכם המתנה הכי גדולה שתתברר רק בעתיד.

תנסו לנצל את זה. גם בשוק ההון.