הי חברים,

המוסדיים יחסית מתעלמים מחברת שגריר ואני "מת" על זה.

אם המוסדיים כבר קפצו על משהו חזק מידי-אז מה נשאר לאחרים?…

אז מה קורה שם כרגע?

מי את קבוצת שגריר:

קבוצת שגריר שירותי רכב היא הספקית המובילה בישראל במתן שירותים לחברות הביטוח ומספקת שירותי דרך וגרירה בהסכמים אסטרטגיים עם 12 מ-14 חברות הביטוח בישראל.

עיקר כוחה בכך ששגריר היא כיום החברה היחידה בישראל שמציעה היצע רחב של שירותי דרך ושירותים לדירה וביססה לעצמה מובילות שוק עם כ-1.5 מיליון מנויים מבין חברות הביטוח בישראל, המשווקות את שירותי החברה במסגרת ביטוחי רכב ו/או דירה.

שגריר מתבססת כיום על מבנה עסקים יציב, כששני שליש מהשירותים בפעילות הליבה של החברה נמכרים כחלק מפוליסות הביטוח והיתר נמכרים באמצעות סוכני ביטוח.

לשגריר יש בשוק זה שליטה של 30% בישראל.

התפתחויות בחברה-רכישת קאר2גו:

ביולי 2015 רכשה שגריר מפוינטר את כל אחזקותיה בחברת קאר2גו, חברה עם חזון להפוך למובילת שוק שיתוף והשכרת רכבים בישראל (Car Sharing),

כלומר,שגריר כבר אינה עוד חברת שירותי דרך אפורה אלא חברה שתתבסס יותר ויותר על זרוע פעילות חדשה וצומחת במהירות, פעילות שיתוף והשכרת רכבים, המתאפיין בעולם בצמיחה של עשרות אחוזים בשנה.

פעילות זו של חברת קאר2גו, המוחזקת בכ-72.4% על ידי שגריר, מהווה כיום מנוע צמיחה של ממש עבור החברה.

עד כמה מהותית לחברה הפעילות הזו של קאר2גו?

פרויקט הדגל של קאר2גו הוא אוטו-תל, הקמה והפעלה של מערך רכב שיתופי בתל-אביב למשך 10 שנים, שהפך למסחרי רק לא מזמן באוקטובר 2017.

אבל לא שם זה נעצר.לפני חצי שנה,החלה קאר2גו להפעיל את הפרוייקט גם בחיפה, ובהמשך היא דיווחה שתקים מערכי שיתוף רכב גם בירושלים ונתניה.

האם זה נעצר בישראל?התשובה היא לא.

החברה זכתה במכרז גם להפעלת הפרוייקט במלטה.שם תחייבה קאר2גו להפעיל מערך של 150 רכבים חשמליים אשר עשוי לגדול עד לכ-215 רכבים. תקופת המיזם הינה עשר שנים עם אופציה לממשלת מלטה להארכה בשנתיים נוספות.

עכשיו בואו נקרא לילד בשמו, חלאס, לא צריכים להיות תמימים- שגריר לוטשת עיניים לכיוון הנפקה של קאר2גו, ואני אומר לכם גם בלי שיש לי מושג קלוש אם זה נכון.

למה? כי שגריר תכוון פה לאקזיט, היא לא באה לטיול,הם יודעים שם טוב מאד שלחברה הזו סיכוי עוד שנתיים שלוש להיות מונפקת לפי הערכה שלי בשווי 70-100 מיליון ש"ח. שכל שגריר שווה היום 188 מיליון ש"ח. תחשבו איזו הצפת ערך אדירה יכולה להיות פה.

בואו נגע קצת בדוחות:

ההכנסות ברבעון השני הגיעו לשיא והסתכמו בכ-54.3 מיליון שקל, מדובר בעלייה של כ-27% בהשוואה להכנסות של כ-42.9 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2016.

הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם בכ-12 מיליון שקל גידול של כ-77% בהשוואה לכ-6.8 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2016.

הרווח התפעולי ברבעון זינק ב-217% והסתכם ב-6.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-2 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2016. ה-EBITDA ברבעון הסתכם בכ-8.2 מיליון שקל , זינוק של כ-105% בהשוואה לכ-3.8 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2016.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-4.6 מיליון שקל , זינוק של 238% בהשוואה לרווח נקי של כ-1.4 מיליון שקל  ברבעון השני של שנת 2016.

איפה קאר2גו נכנסת פה לעסק? היא רשמה זינוק של 100% בהכנסות ברבעון ל-8.2 מיליון שקל….

מאיפה מגיעה הצמיחה המדהימה הזו?

תוצר ישיר של הצמיחה מגיע בעיקר משני מגזרי פעילות : תחום השירותים לחברות הביטוח ותחום שיתוף והשכרת הרכבים.

בתחום השירותים לחברות הביטוח, המהווה את חלק הארי בהכנסות החברה, היא הצליחה להציג צמיחה של 18.6% בעקבות גידול משמעותי בכמות המנויים, אספקת שירותים נוספים למנויים והרחבת הפעילות במרכזי השירות לרכב.

כלומר- כל עוד אנשים יקנו רכבים בישראל בכמויות- החברה הזו כנראה תמשיך לתת בראש.

עכשיו שימו לב למספרים-

למרות העלייה החדה במנייה, החברה נסחרת במכפיל של 12 בלבד,ומחלקת דיבידנד של 3.2%.

מכפיל הון של 0.9 בלבד, מכפיל מכירות של 0.4 בלבד…

נו, מה יש לדבר. אלה המספרים רבותיי.