הי חברים,

אנו נמצאים בתקופה סופר מעניינת,שמי שעוקב אחריי באדיקות מבין את הפוטנציאל שטמון בה (לא רק כלכלית אגב).

אז היה את מי שלקח את הרגליים מהמגרש ועלה ליציע או יצא לגמרי מהמגרש, אבל זה לא הסיפור שלנו, הסיפור שלנו הוא להישאר על המגרש ולנסות לעשות את המיטב בכל מצב.

הפעם אני רוצה לדבר על כמה דברים מעניינים שאמרו הגורואים הגדולים בעולם בימים האחרונים.

אספתי כמה משפטים חזקים שלהם שאני חושב שיתנו לכם להבין איך הראש שלהם עובד ויעזור לכם גם בהשקעות עתידיות.

לא עם כולם חייבים להסכים, לא כולם זה תורה מסיני, אבל מעניין לשמוע בסקירה קצת יוצאת דופן, שהפעם לא אני זה שמוביל אותה.

בבקשה:

1."בתקופה כזו אני כבר מתחיל לחפש את החברות שאני יכול לנבא את העתיד שלהם ,המוצר המדהים של החברות לא מעניין אותי, רק הניבוי לעתיד מעניין אותי, ואני רוצה להיות בוודאות הכי גדולה שיש"

2. "מי שלא יודע להזרים לתיק המניות שלו כסף קבוע לעולם לא יידע לנצל רגעים כאלה. אי אפשר לדעת מתי השיא ומתי השפל אבל צריך נזילות קבועה. נזילות היא מילת המפתח".

3. "בשלב הזה, לחזר אחרי הוול סטריט זה דבר טיפשי.צריך לחזר אחרי חברות מצויינות במחיר טוב.זה מה שמעניין באמת".

4. "אנליסטים וכלי התקשורת הם הדבר הכי לא מעניין, ההשקעה שלי תהיה בעסקים טובים עם מבט ארוך טווח שאני יודע להבין אותם טוב".

5. "החוכמה הגדולה בשוק המניות היא לקנות נכס בערך נמוך מערכו האמיתי ולמכור מעל ערכו.

שם הכסף הגדול, ולא בשום שיטה אחרת וזה מה שאנשים צריכים להתחיל לחפש כעת-עסקים טובים שירדו חזק, מחלקים דיבידנד,עם תזרים חזק ,הון רב ועסק שעומד בפני משברים".

6. "הדבר הראשון שאני בורח ממנו זה חברות עם חובות כבדים,זה משהו שאני לא מתפשר עליו ולא משנה כמה המוצר של החברה מדהים".

7. "אף אחד לא יכול לתזמן את השוק בעקביות. התשואות הגדולות ביותר שנעשו בעולם הם של משקיעים שנפטרו ובמשך שנים תיק ההשקעות שלהם פשוט נשכח או כאלה ששכחו שיש להם חשבון מניות. צריך להתרחק ממדיה פיננסית, זה רק יעשה לך טוב".

8."הפתרון הכי טוב שאני יכול לתת למשקיעים בתקופה כזו היא- 'אל תעשה כלום'. כן,זה אמיתי,וזו עצה שהם יודו לי עליה. אם קשה לך להסתכל בכלי התקשורת בעניין הקורונה ואתה מתקשה להסתכל בתיק המניות הנוחת שלך-פשוט אל תסתכל ותמשיך לא לעשות דבר".

9."הירידות לא הסתיימו, בתקופות כאלה הם מסתיימות כאשר הייאוש הוא טוטאלי ואנשים מרגישים שאין תקווה.בשיא הכאוס העליות יתחילו.אנחנו לא שם,טראמפ מפיח תקווה, הפד מפיח תקווה, באיזה שהוא שלב זה יתפוצץ להם ואנשים ייכנסו עם האף לאדמה. רק כשזה ייקרה-יתחילו העליות לטווח ארוך".

  1. "כשהלב שלך אומר לך-עזוב ,תמכור את כל מה שנשאר מתיק המניות- זה כנראה הזמן לקנות. כאשר בא לך לקנות כל מנייה בשוק- זה הזמן לברוח מהכל".