אחת החוכמות שאני מלמד בקורס לימודי שוק ההון איתי הוא איך לזהות היפוך מגמה בסקטור מסויים לאחר מהלך ארוך של ירידות.

כי בינינו, ככה עושים כסף ענק באמת בבורסה. ולא כמה אחוזים קטנים…

אז בואו ניתן דוגמא קטנה משלשום ונלמד משהו קטן על התנהלות הבורסה.

מניות הגנריקה בבורסה חטפו בשנת 2016, מכה לא נורמלית…למשל מניית "טבע" עם ירידות של 50% מהשיא, וירידה למכפיל עתידי של 7, שזה מגלם מכפילים של מפולת (על מכפילים נדבר בהרחבה בקורס שוק ההון..)

אבל, האם הגיע הזמן לשים לב לחברות הגנריקה? יכול מאד להיות שנפתח חלון זמן.

נוברטיס נתנה שלשום דוח בינוני עם עם ירידה של 11% ברווח הנקי, אבל הצפי היה להרבה יותר גרוע,בכל אופן, מה שעניין אותי זו החטיבה הגנרית של נוברטיס שהציגה דווקא עלייה קלה ברווח.

צריך להבין, המשקיעים לא מטומטמים, במיוחד לא המוסדיים, הם רואים את רמות המכפילים בגנריקה, שנושקות לרמות מכפילים של 2008, ומחפשים את הפתח לתקווה, ברגע שזו תופיע- בוםם.

בביוטק, אמרתי בעבר שזה יתבטא עם מיזוגים ורכישות של הגדולות,מה שאנו עדיין לא רואים עדיין.. בסקטור הגנריקה זה יתבטא בדוחות סבירים,בתחזית טובה,כאלה שירגיעו את המשקיעים ויאמר להם שההדרדרות נעצרה, קצת דומה למה שקורה כרגע בסקטור הדשנים שעליו דיברתי בסקירות בתחילת 2017.

הדוח של נוברטיס נתן היום פתח לתקווה שהתבטא בחברות הגנריות ובראשן ב"טבע" שעלה בנסדק ב3.3% במחזור נאה.

יהיה מעניין לעקוב בימים הקרובים ולראות עוד דוחות עם תחזית הלאה.

בכל אופן, מדובר בסנונית ראשונה שאינה מבשרת בוא אביב,אבל המשך דוחות סבירים עם תחזית שפויה הלאה, יכולה לייצב את השוק הזה ובהמשך להביא אותו לעליות חדות.

בינתיים זה נראה טוב…מניית "טבע" עלתה חדות ביומיים האחרונים.

לא נותר לכם יותר מידי מלבד לצלצל אליי עכשיו וזריז, ולקבוע שיעור ראשון איתי, לסדרת לימודי שוק ההון בשיעור פרטי שתשנה את חייכם לנצח:

050-7560-642 עינב כהן.